book/content
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی)
موضوع كتاب: علوم انسانی
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: تابستان ۱۳۹۲
شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۱۶ صفحه
شابك:
۹۷۸-۹۶۴-۲۹۵۱-۷۱-۰
1392/07/02
بایدها و نبایدهای شورای عالی انقلاب فرهنگی

کتاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که اولین جلد از مجموعه کتاب‌های رهنمود است از هفت فصل و سه فهرست تشکیل شده است. فصل‌هایی که به ترتیب به جایگاه و اهمیت، ضرورت اجرای مصوبات این شورا و... پرداخته است.

کتاب "شورای عالی انقلابی فرهنگی" در قالب مجموعه کتاب "رهنمود" از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب که گزیده‌ای موضوعی از بیانات رهبر معظم انقلاب است به کوشش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و در صدد تبیین اهمیت مسائل، موضوعات و نیز نهادهای مسئول و مرتبط با فرهنگ است.

در این پروژه، بیانات و نظرات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در خصوص مهم‌ترین موضوعات فرهنگی، هنری و علمی از سال 1368 تاکنون به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و به صورت موضوعی در عناوین متعددی مانند تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، علم و فناوری، هنر و ادبیات، تبلیغ دینی، رسانه و اطلاع‌رسانی و ... تدوین گردیده است.

دلایل و اهداف تدوین این پروژه آن چنان که در مقدمه آن برشمرده شده است عبارتند از: تولید منشور فرهنگی انقلاب اسلامی، طراحی و تولید سندهای مهم فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، نظریه‌پردازی و تولید فکر در عرصه فرهنگ هنر و علم، فضاسازی و گفتمان‌سازی فرهنگی، ارتقای کیفی و بهینه‌سازی فعالیت‌های هنری.

کتاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که اولین جلد از مجموعه کتاب‌های رهنمود است از هفت فصل و سه فهرست تشکیل شده است. فصل‌هایی که به ترتیب به جایگاه و اهمیت، ضرورت اجرای مصوبات این شورا و نیز به موضوعات فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی تهاجم فرهنگی، آموزش عالی و آموزش و پرورش و نیز توصیه‌های مختلف رهبر انقلاب به این نهاد تاثیرگذار و مهم فرهنگی پرداخته است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه کتب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال فرمایند.

 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی