book/content
به كوشش: دکتر محمدعلی آذرشب
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی)
موضوع كتاب: سیاست
موضوع كتاب: هنر
موضوع كتاب: ادبیات
موضوع كتاب: دین
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: بهار ۱۳۹۲
شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۵۲ صفحه
شابك:
۹۷۸-۹۶۴-۲۹۵۱-۵۹-۸
1392/02/27
شعر الصحوة الاسلامیة

این کتاب متن دیداری است که به مناسبت برگزاری کنگره شاعران بیداری اسلامی و عربی با رهبر انقلاب اسلامی برگزار شده است.

کتاب «شعر الصحوة الاسلامیة» جزو منشورات عربی انتشارات انقلاب اسلامی است که به کوشش استاد محمدعلی آذرشب (استاد دانشگاه تهران و از فعالان عرصه تقریب بین مذاهب الاسلامی) تدوین شده است.

این کتاب متن دیداری است که به مناسبت برگزاری کنگره شاعران بیداری اسلامی و عربی با رهبر انقلاب اسلامی برگزار شده است. کتاب «شعر الصحوة الاسلامیة» از سه بخش تشکیل شده است. بعد از مقدمه و در بخش اول برشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شعر و بیداری است. سپس متن بیانات ایشان در این دیدار به انضمام متونی که در مقدمه دیدار توسط دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خوانده شده آمده است.

بخش دوم کتاب شامل مقالاتی در خصوص بیداری و مقاومت است. سومین بخش کتاب هم اشعار خوانده شده در این دیدار را تشکیل می‌دهد. ۱۳ شعر خوانده شده در دیدار شاعران عرب و بیداری اسلامی است و در انتهای کتاب سه نوع فهرست اعلام، اسماء کتب و اماکن درج گردیده  و تعدادی تصویر از این دیدار ضمیمه شده است.

همچنین همراه این کتاب یک نسخه از فیلم کامل دیدار شاعران بیداری اسلامی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه کتب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های  ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی