news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوتصوتصوتصوتصوتصوتصوت
1393/02/28

دادگاه حقوق بشر | جنایت در افغانستان



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب درباره نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده آمریکا مجموعه صوتی «دادگاه حقوق بشر» را تهیه و منتشر می‌کند. قسمت پنجم از این مجموعه صوتی به جنایت دولت آمریکا در افغانستان می‌پردازد. در این قسمت رهبر انقلاب به مصادیقی از حضور جنایتکارانه دولت آمریکا همچون حمله به کاروان‌های عروسی و به رگبار بستن جمع کثیری از زندانیان در شمال افغانستان اشاره می‌کنند.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/1393022818505880c.jpg
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif این‌ها حقوق بشر است، احترام به انسان‌هاست و احترام به آزادى انسان است که این دروغگوها ادّعا مى‌کنند؟! با عذرخواهى هم نمى‌شود اینها را تمام کرد. زدند، گفتند: ببخشید؛ اشتباه کردیم! در افغانستان هم همین‌طور است. از اوّلِ جنگ افغانستان بارها اتّفاق افتاده است. همین چند روز قبل یک بار اتّفاق افتاد. مى‌زنند و با بمب جمعیتى را تارومار مى‌کنند و بعد مى‌گویند: ببخشید؛ اشتباه کردیم! با «ببخشید، اشتباه کردیم» جنایت‌ها پاک مى‌شود؟
خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۲/۰۱/۲۲

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif در شمال افغانستان - آن وقتى که افغانستان را اشغال مى‌کردند - غیر از بمب‌هایى که بر سر مردم ریختند و فجایعى که در شهرها ایجاد کردند، در یک زندان جمع کثیرى زندانى را به رگبار بستند و قتل عام کردند؛ خبرش هم در دنیا پیچید، منتها امپراتورى‌هاى خبرى نمى‌گذارند این خبرها بماند و در ذهن مردم جایگزین شود.
دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی ۱۳۸۴/۰۱/۰۱
 
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  با کدام قانون افغانستان را اشغال کردید؟ با کدام قانون بین‌المللىِ عقل‌پسند دارید نیروهاتان را در افغانستان افزایش می‌دهید؟ چقدر اتفاق افتاد این حادثه که هواپیماهاى آمریکائى، کاروان‌هاى عروسى را در افغانستان به خاک و خون کشیدند؟ در طول این چند سال بارها و بارها اتفاق افتاد؛ ده‌ها نفر در هر حادثه‌اى کشته شدند؛ مردمى که در یک عروسى شرکت کرده بودند. آن وقت افسر آمریکائى با وقاحت تمام می‌گوید: ما دنبال طالبان هستیم! هر جا طالبان را پیدا کنیم، می‌زنیم! به عروسى مردم چه کار دارید؟ به زندگى مردم چه کار دارید؟ همین چندى پیش در هرات، یکى از این حوادث را به وجود آوردند، بیش از صد نفر کشته شدند که پنجاه‌تاشان کودکان بودند. مظهر بى‌قانونى شما هستید. قانون‌شکن‌ترین دولت‌ها، امروز دولت آمریکاست.
دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی