news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوت
1393/01/30

دادگاه حقوق بشر | زنده سوزاندن داوودی‌ها



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده‌ی آمریکا مجموعه‌ی صوتی «دادگاه حقوق بشر» را تهیه و منتشر می‌کند. قسمت چهارم از این مجموعه‌ی صوتی به جنایت دولت آمریکا در قبال فرقه‌ی داوودیه در یکی از شهرهای این کشور می‌پردازد.
«از ۹ اسفند ۱۳۷۱ تا ۳۰ فروردین ۱۳۷۲ مطابق با ۲۸ فوریه تا ۱۹ آوریل ۱۹۹۳ (در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون) در نتیجه‌ی عملیاتی که توسط دو دستگاه امنیتی آمریکا (اف‌بی‌آی و ای‌تی‌اف) با هجوم تانک‌ها و مأموران علیه پیروان فرقه‌ی داوودی‌ها انجام شد، حدود ۸۰ مرد، زن و کودک که در محل زندگی خود نزدیک شهر «ویکو» واقع در ایالت تگزاس زندگی می‌کردند، کشته شدند.»

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif آن چیزی که در این بین از همه بدتر و زشت‌تر به چشم من آمد، این حرفهائی بود که به عنوان دلسوزی از حقوق بشر و سختگیری به مردم، از زبان این دولتمردان آمریکائی صادر شد که: ما از اینکه با مردم چنین رفتار بشود، مخالفیم؛ ما نگرانیم! شما نگران مردمید؟! شما چیزی به نام حقوق انسان را اصلاً قبول دارید؟! افغانستان را کی به خاک و خون کشید و هنوز هم دارد میکشد؟ عراق را کی زیر چکمه‌ی نظامیان خودش تحقیر کرد؟ در فلسطین چه کسی به دولت صهیونیست ظالم این همه کمک سیاسی و مادی کرد؟ در خود آمریکا - انسان واقعاً تعجب میکند - در زمان دولت همین حزب دمکرات، در زمان ریاست جمهوری شوهر همین بانوئی که حالا اظهار نظر میکند، هشتاد و چند نفر از وابستگان فرقه‌ی داوودی را زنده زنده در آتش سوزاندند. این که دیگر جای انکار نیست. همین حضرات، همین دمکراتها این کار را کردند. فرقه‌ی داوودیها به قول خودشان دیویدیها - به دلیلی مورد غضب دولت آمریکا قرار گرفتند و به منزلی رفتند و در آنجا متحصن شدند. هر چه کردند، بیرون نیامدند. اینها خانه را آتش زدند و هشتاد تا مرد، زن، بچه تو این خانه، زنده زنده سوختند. شما حقوق بشر میفهمید یعنی چه؟! به نظر من این مسئولان و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی قدری بایستی شرم و حیا را هم برای خودشان وظیفه بدانند. جمهوری اسلامی، پرچم‌دار حقوق انسان است. دفاع ما از مردم مظلوم در فلسطین، در لبنان، در عراق، در افغانستان، در هر نقطه‌ای که مردم مظلوم واقع شدند، نشانه‌ی همین است. نشانه‌ی این است که پرچم حقوق بشر به وسیله‌ی اعتقاد به اسلام، ایمان به اسلام در این کشور برافراشته شده است. ما احتیاج نداریم که برای حقوق بشر کسی ما را نصیحت کند.
خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۸۸/۰۳/۲۹
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی