news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
1391/03/13

العبد الصالح | مؤمن به خدا



در آستانه‌ی سالروز رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه‌الله، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در کلیپ‌های صوتی «العبد الصالح» از پنج‌شنبه به مدت پنج روز به بازخوانی گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی امام راحل پرداخته است.
این کلیپ‌ها با مطلع «السّلام علیک ایّها العبد الصّالح المطیع ‌للَّه و لرسوله و لامیرالمؤمنین اشهد انّک‌  قد اقمت الصّلوة و اتیت الزّکوة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر  و جاهدت فی ‌اللَّه حقّ جهاده حتّی اتاک الیقین فرحمک اللَّه حیّا و میّتا» در دسترس کاربران قرار گرفته است.
چهارمین قسمت از این مجموعه با عنوان «مومن به خدا» امروز منتشر شد.
 

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی که در این کلیپ می‌شنوید:
امام هم قلبش پر بود از ایمان به راه خود. همان طور که فرمود: «آمن الرّسول بما انزل الیه من ربّه و المؤمنون کلّ آمن باللَّه و رسله و ملائکته». خود پیغمبر اول مؤمن بود.

در انقلاب ما خود امام بزرگوار، اول مؤمن به این راه بود و از همه قلبش سرشارتر بود از ایمان به این راه و این هدف؛ میفهمید، میدانست دارد چه کار میکند؛ عظمت کار را میفهمید، الزامات این کار را هم میفهمید که اولین الزام این کار این بود که با توکل به خدا در این راه محکم بایستد. محکم ایستاد. جوانان این ملت هم با ایستادگی او ایستادگی پیدا کردند؛ آحاد این مردم هم وقتی که این چشمه‌ی صبر و سکینه لبریز شد و سرازیر شد، آنها را فرا گرفت. آنها هم «هو الّذی انزلالسّکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم» شدند. این سکینه وقتی که بر دل انسانها نازل میشود، ایمان انسان زیاد میشود. بعد میفرماید: « وللَّه جنود السّماوات و الأرض». از چه میترسید؟ سپاه زمین و آسمان مال خداست. با خدا باش، این سپاه زمین و آسمان مال شماست؛ در اختیار شماست. این سنتهای الهی است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم (ص) ۱۳۸۷/۰۵/۰۹

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی