news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
1391/03/11

العبد الصالح | امام امت



در آستانه‌ی سالروز رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه‌الله، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در کلیپ‌های صوتی «العبد الصالح» از امروز پنج‌شنبه به مدت پنج روز به بازخوانی گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی امام راحل می‌پردازد.
این کلیپ‌ها با مطلع «السّلام علیک ایّها العبد الصّالح المطیع ‌للَّه و لرسوله و لامیرالمؤمنین اشهد انّک‌  قد اقمت الصّلوة و اتیت الزّکوة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر  و جاهدت فی ‌اللَّه حقّ جهاده حتّی اتاک الیقین فرحمک اللَّه حیّا و میّتا» در دسترس کاربران قرار گرفته است.
اولین قسمت از این مجموعه با عنوان «امام امت» امروز منتشر شد.
 

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی که در این کلیپ می‌شنوید:
امتحان عجیبی برای امام(ره) و شما مردم به وجود آمد. آن بزرگوار به مردم باهمان چشمی نگاه می‌کرد که پیامبران نگاه کرده بودند. پیامبران دنبال آدمهای برجسته و ممتاز نبودند؛ بلکه در پی انسانهای مؤمن و توده‌ی مردم می‌گشتند؛ «خفضوا اجنحتهم للمؤمنین». امام دنبال خواص نمی‌گشت، به توده‌ی مردم دل می‌داد، با آنها حرف می‌زد و با آنها رابطه داشت؛ همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر سفارش می‌کرد.
دل دادن به توده و متن مردم و همان کسانی که سنگینترین بارهای دفاع از انقلاب و کشور بر دوش آنهاست، از ویژگیهای امام(ره) بود. مردم هم به آن بزرگوار پاسخ مناسب می‌دادند و به همین‌خاطر توانستند این انقلاب را از راههای صعب‌العبور و خطرناک عبور دهند و بگذرانند.
اگر به عقب برگردیم و راههای خطرناکی را که طی کرده‌ایم، نگاه کنیم، وحشت می‌کنیم. گاهی انسان در میان پیچ‌وخمهای یک جاده‌ی کوهستانی و صعب‌العبور، با احتیاط و دقت قدم برمی‌دارد؛ بعد که به قله‌ی کوه رسید، پشت سرخود را نگاه می‌کند و با تعجب می‌بیند که از چه جاهای خطرناکی عبور کرده است. ده سال گذشته‌ی ما این وضعیت را دارد. جنگ، محاصره‌ی اقتصادی، همدستی قدرتهای بزرگ علیه جمهوری اسلامی، تبانی نیروهای نظامی اروپا و امریکا و ارتجاع علیه ما، توطئه‌های داخلی، نفوذیهای دشمن، طراحی کودتا، نفوذ لیبرالها و ملی‌گراها و بی‌اعتقادان به اسلام و مردم، مسیرهای صعب‌العبوری بوده‌اند که ما آنها را باسلامت پشت سر گذاشته‌ایم.
کسب این موفقیت، در درجه‌ی اول، به خاطر لطف و فضل و دست قدرت و حمایت پروردگار، و در درجه‌ی بعد، پیوند مستحکم شما مردم با امام و رهبر بزرگ خود بوده است. لذا وقتی جای خالی آن‌شخصیت عظیم، همه‌ی دنیا را متوجه ما کرد و دوستانمان نگران و دشمنانمان خوشحال شدند، در این لحظه‌ی حساس، حضور مردمی ملت ایران و پیوندشان با آرمانهای امام(ره) انقلاب را بیمه کرد.
بیانات در مراسم بیعت اقشار مختلف مردم ۱۳۶۸/۰۴/۰۴

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی