news/content
1391/01/10

تولید ملی | نقش اصناف و بازاریان



رهبر انقلاب در پیام نوروزیشان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را به عنوان شعار سال 1391 تعیین کردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 10 کلیپ صوتی به بازخوانی بیانات گذشته ایشان در خصوص «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» می‌پردازد:
روز ششم: نقش اصناف و بازاریان
بازرگانی کشور می‌تواند در خدمت ترویج تولیدات داخلی قرار گیرد. ما بحمد اللّه در بخشهای مختلف اقتصادی و در اصناف مختلف، انسانهای مؤمن، خدوم، علاقه‌مند و دلسوز زیاد داریم؛ چرا باید به این انگیزه‌های پاک و مطهّر بدبین بود؟ همین اصناف و بازار کسانی بودند که در دوران اختناق به این نهضت کمک کردند. امام فرمود، اصناف بازوی قدرت‌مندِ نهضتند. همین‌طور هم بود؛ این‌ها تلاش و مجاهدت کردند. تاجر و کاسب بازاری سرمایه‌ی خودش را در معرض تطاول مأموران بی‌انصاف رژیم سفّاک گذشته قرار داد، برای اینکه به مرجع تقلید و به دین خود و نهضت اسلامی کمک کند. این‌ها را نباید فراموش کرد. در ماههای قبل از پیروزی انقلاب، صنعتگران و کارگران کشور بزرگترین ضربه را بر پیکر رژیمِ پوسیده‌ی سفّاک پهلوی وارد کردند. این‌ها را نباید فراموش کرد. در دوران جنگ، کارگران و بسیاری از صنعتگران ما، با فداکاری توانستند حرکت صنعتی را در کشور از توقّف و رکود و مرگ نجات دهند. مردم، مؤمن و متعهّدند. مسئولان باید با همان روحیه‌ی تعهد، علاقه‌مندی به مصالح مردم، توجه به مصالح عالیه‌ی انقلاب و پاک‌دامنی و پاک‌دستی، این حرکت عظیم را ادامه دهند.
بیانات در دیدار مسئولان وزارت‌خانه‌های صنایع و بازرگانی
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3073
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی