news/content
1391/01/08

تولید ملی | وظیفه ثروتمندان



رهبر انقلاب در پیام نوروزیشان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را به عنوان شعار سال 1391 تعیین کردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 10 کلیپ صوتی به بازخوانی بیانات گذشته ایشان در خصوص «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» می‌پردازد:
روز چهارم: وظیفه ثروتمندان
ما می‌خواهیم کشور ثروتمند بشود؛ ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری در بخشهای تولیدی در کشور عمومیت پیدا کند. امروز ثروتمندان زیادی در کشور ما هستند که برخوردار از ثروتند؛ این ثروت را می‌توانند در سرمایه‌گذاریهای سودمند و افتخارآفرین به کار بزنند؛ هم برای خودشان سود دارد، هم برای مردم سود دارد و هم مایه‌ی رضای خدا می‌شود؛ سرمایه‌گذاری ثروتمندان در کارهایی که به تولید کشور و به افزایش محصول در درون کشور- با بهره‌دهی بالا- منتهی می‌شود، یک عبادت و یک ثواب است. این راه باز است؛ می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، تولید ثروت کنند؛ مدیریت کشور هم مراقبت کند که همه‌ی طبقات برخوردار بشوند و طبقات ضعیف هم بتوانند از فرصتها استفاده کنند تا از ضعف خارج بشوند؛ همه توانایی پیدا بکنند.
بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3424


پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی