news/content
1390/05/24

العلمُ سلطان | ته صف نایستیم



یکی از محورهای اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر، بحث «علم» است. به همین دلیل و به مناسبت برگزاری دیدار دانشجوان، در نظر داریم تا با تهیه و انتشار 10 پادکست با عنوان اصلی «العلمُ سلطان»، بیانات رهبر انقلاب را در حوزه‌ی «اقتدار علمی» بازخوانی کنیم. این قطعه‌های صوتی، به صورت روزانه منتشر می‌شود:

پادکست ششم: «ته صف نایستیم»؛ بیانات در جمع نخبگان علمی، 14 مهرماه 1389. بخش‌هایی از پادکست:
«برای این هدف کار کنید، علم را برای این فرا بگیرید، دنبال این باشید - این لازم است - والّا اگر روشی که علم‌آموزان و صاحبان علم در دنیا در این دویست سال سیصد سال دنبال کردند، ما هم ته صف آنها بایستیم، راهی که آنها رفتند، ما هم همان راه را برویم، این که هنری نیست؛ این که هدفی نیست که انسان از جان خودش برای آن مایه بگذارد. ما بایستی راه جدیدی را باز کنیم. راه جدید این است که یک ملتی با دارا بودن ابزار علم و اقتدار علمی - که همه چیز دیگر را به دنبال خودش می‌آورد - انگیزه‌های الهی و ارزشهای الهی و اخلاق الهی را در دنیا عَلم کند و پرچمش را برافرازد. این، آن توقعی است که ما از شما داریم.....»

از اینجا بشنوید.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی