news/content
1389/12/24

پیام به آنهایی که حرف میزنند و مینویسند



رهبر انقلاب اسلامی از ماه‌های آغازین سال هشتاد و نه تا امروز در بیانات مختلفی، رعایت‌نشدن حدود شرعی و اخلاقی در نوشته‌ها و حرف‌ها و رسانه‌ها، را محکوم و اقشار مختلف را به دوری از این گونه حرکات توصیه نموده‌اند.
ایشان در آخرین دیدار خود نیز مجدداً فضای هتک حرمت در جامعه را غیر اسلامی دانستند و افزودند: «فضای هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسی است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالی ندارد؛ اما دور از هتک حرمتها و اهانتها و فحاشی و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته میکند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد - که امروز احتیاج به این آرامش هست - خدای متعال را هم از ما خشمگین میکند. من میخواهم این پیامی باشد به همه‌ی آن کسانی که یا حرف میزنند، یا مینویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ی اینها بدانند، کاری که میکنند، کار درستی نیست».
در این پادکست، مروری می‌کنیم بر بخش‌هایی از بیانات ایشان در «نماز جمعه 14 خرداد در سالگرد رحلت امام راحل(ره)»، «دیدار اساتید بسیجی دانشگاه‌ها» و «دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری» درباره‌ی رعایت حدود شرعی و اخلاقی در نوشته‌ها و حرف‌ها.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی