news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
1397/02/10

جنگی که هست

ناوهای هواپیمابر، بمب اتم و هواپیماهای جنگنده، سلاح‌هایی هستند که‌ همه فکر می‌کنند آمریکا فقط به کمک آن‌ها بر کشورهای مختلف اعمال سلطه می‌کند. اما باید بدانیم، امروز چریک‌هایی با کت‌ و شلوار خاکستری ابزارهای مالی و اقتصادی را به سلاحی قوی تبدیل می‌کنند و در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهند.
آن‌ها در وزارت خزانه‌داری، یک میدان جنگ جدید برای آمریکا باز کرده‌اند، تا این کشور بتواند از قدرت اقتصادی برای تحمیل اراده‌اش بر کشورهای دیگر استفاده کند.
واقعه‌ی یازده سپتامبر یک فرصت طلایی برای آمریکایی‌ها به‌وجود آورد تا به بهانه‌ی مبارزه با تروریسم یک واحد جدید در وزارت خزانه‌داری ایجاد کنند؛ دفتر تروریسم و اطلاعات مالی، تی‌اِف‌آی (TFI)، که در کنار سی‌آی‌اِی (CIA)، اِف‌بی‌آی (FBI) و اِن‌اِس‌اِی (NSA)، از سال ۲۰۰۴ یکی از ۱۶ عضور جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکاست و تمام دستگاه‌های اطلاعاتی عضو موظفند تا به آن خدمات بدهند.
این دفتر با حدود ۷۰۰ کارمند از بخش‌های مهمی تشکیل شده: دفتر تأمین مالی تروریسم و جرائم مالی، که مهم‌ترین وظیفه‌اش ممانعت از رسیدن پول به گروه‌ها معارض با آمریکاست و به خاطر همین هیات نمایندگان آمریکا در اِف‌اِی‌تی‌اِف‌ (FATF) را رهبری می‌کند.
بخش دیگر دفتر تحلیل و اطلاعات است، که وظیفه‌ جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات برای مبارزه با تامین مالی گروه‌های معارض با آمریکا را بر عهده دارد.
اما تی‌اف‌آی (TFI) دو بخش دیگر هم دارد؛ «دفتر اجرایی مصادره‌ی اموال و دارایی‌ها» و «شبکه‌ی اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی».
البته مهم‌ترین بخش و به عبارتی کانون قدرت وزارت خزانه‌داری در تی‌اِف‌آی (TFI)، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، یا اُفَک (OFAC) است، که وظیفه‌اش مدیریت و اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد معارض با آمریکاست.
اُفَک (OFAC) لیست سیاه افراد و شرکت‌های تحریم‌شده‌ توسط وزارت خزانه‌داری را تهیه و منتشر می‌کند و آن‌را برای تمام دولت‌ها و نهادهای مالی جهان می‌فرستد. این دفتر می‌تواند اموال افراد و شرکت‌های تحریم‌شده را مسدود کند، مثل یازده ساختمان متعلق به ایران از جمله ساختمان بنیاد علوی در نیویورک؛ یا افراد و سازمان‌هایی که با عناصر لیست تحریم معامله کردند؛ مثل یک شرکت مخابراتی در چین که به دلیل ارائه‌ی خدمات به ایران، چیزی حدود ۱۰۶ میلیون دلار جریمه شد.

ساختار تی‌اف‌آی (TFI) برای یک جنگ تمام عیار اقتصادی طراحی شده است، جنگی که نیروهای ویژه‌ی خود را دارد.
چریک‌های تی‌اف‌آی (TFI) با سفر به اقصی نقاط جهان دولت‌ها و نهادهای مالی رو برای محکم کردن ساختمان تحریم‌ها مجاب می‌کنند و آن‌ها را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهند، یا از آمریکا تبعیت می‌‌کنید یا اگر با کشورهای تحریمی وارد معامله شدید از تجارت و تعامل مالی با آمریکا محروم خواهید شد.

باید گفت تمام این تلاش‌ها در اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری توانسته بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را اجرایی کند. سوال اینجاست: در این نبرد تمام عیار، اتاق جنگ ایران، کجاست؟
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در اطلاع‌نگاشت متحرک «جنگی که هست» ساختارهای فعال در جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کند.
 
نماهنگ: جنگی که هست

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی