news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلم
1394/04/13

تاریخچه جنگ‌افروزی در اروپا

جمعی از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز (شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند. در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید حاضر به سخنرانی پرداختند. رهبر انقلاب پس از شنیدن سخنان یکی از اساتید به ذکر نکته‌ای درباره‌ی سابقه‌ی جنگ‌افروزی در تاریخ اروپا پرداختند.
متن این بیانات که در فیلم مشاهده می‌کنید:
 
 و علیکم‌السّلام و رحمةاللَّه. طیّب‌اللَّه انفاسکم. خیلى خوب بود؛ استفاده کردیم. دو کلمه عرض کنم. در این کارى که دارید شما انجام میدهید -این مبانى روابط بین‌الملل که تکیه‌ى به قرآن و مبانى فکرى خوب دارید- یک نگاهى هم به جغرافیا داشته باشید؛ یعنى خلقیّات ملّتها؛ جغرافیا خیلى مؤثّر است. حالا مثلاً فرض بفرمایید شما مثالهایى از اروپا زدید. من میخواهم این را بگویم: اروپا را در نظر بگیرید؛ بنده در طول تاریخ -تا آنجا که من مطالعه دارم- هیچ قطعه‌اى از زمین را که به اندازه‌ى اروپا باشد، سراغ ندارم که به اندازه‌ى اروپا، در آن، جنگ اتّفاق افتاده باشد؛ این خیلى چیز مهمّى است. خونخوارترین انسانهاى طول تاریخ در اروپا به‌وجود آمده؛ [مثل‌] نرون. نرون را آدم نگاه کند، شرح حال نرون را آدم بخواند، واقعاً باید برود دست چنگیز و هلاکو را ببوسد! یعنى تفاوت آدمى مثل نرون با آدمى مثل چنگیز و تیمور و هلاکو، زمین تا آسمان است! این مال اروپا است. جنگهاى بزرگ مال اروپا است؛ جنگهاى جهانى مال اروپا است؛ جنگهاى بین امپراتورى‌هاى ایتالیا و فرانسه و پروس و اتریش -این چیزهایى که شما در تاریخ دیده‌اید دیگر- مال اروپا است؛ به این توجّه بشود؛ این یک نکته است؛ یک عامل مطالعه است. ان‌شاءاللَّه موفّق باشید.

 
گزیده دیدار: تاریخچه جنگ افروزی در اروپا

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی