news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/04/06

دیدار جمعی از بسیجیان نمونه سراسر کشور با رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندۀ کل قوا با تأکید بر ضرورت آموزش، پشتیبانی و سازماندهی در بسیج مستضعفین حراست و حفاظت از نظام به عنوان تجسمی از انقلاب را از اهم وظایف بسیج اعلام کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در جمع کثیری از بسیجیان نمونۀ اقشار مختلف از سرتاسر کشور فقدان امام خمینی را به عنوان یک ضایعۀ تلخ و ناگوار به بسیج تسلیت گفت و ضمن تمجید از خدمات ارزنده و پراهمیت سپاه و ارتش طی هشت سال جنگ تحمیلی فرمودند: آنچه که انقلاب ما با داعیه های بزرگ خود بر آن تکیه دارد و می تواند ابعاد جهانی انقلاب را پشتیبانی کند بسیج است و به عبارتی محور برای انقلاب همین آحاد عظیم بسیج می باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این مطلب که بسیجی بودن افتخار بزرگی است افزودند: بسیجیان در هر کجا که مشغول کار هستند باید بدانند که جزء ارتش عظیم مردمی انقلاب بوده و از جهت خدمت به انقلاب برتر و مقدم ترند. بسیجیان به جهت آنکه سینه خود را در برابر تهدیدات سپر انقلاب کرده با ارزش ترین افراد جامعه هستند.

رهبر کشورمان دفاع از اسلام و قرآن را با حفظ نظام برابر دانسته و فرمودند: انقلاب جدای از نظام نیست. نظام جمهوری اسلامی تجسم انقلاب است که همه گردن کلفت ها و قلدر های دنیا دست به دست هم داده و ارتجاع استکبار جهانی، آمریکا، اسرائیل و سرمایه دار های بزرگ جهانی با آن مخالفند لذا دفاع از جمهوری اسلامی اولین، مقدس ترین و واجب ترین وظیفه بسیج است.

فرمانده کل قوا با تأکید براینکه جمهوری اسلامی ایران از صمیم دل به صلح در تمام منطقه و جهان علاقمند است فرمودند: ما جنگ طلب نبوده و نیستیم و شجاعانه از خود و کشورمان دفاع می کنیم و مذاکراتی که به صلح بیانجامد را مورد تأیید قرار می دهیم اما تا هنگامی که دشمن در خاک ماست ما اعتماد لازم را پیدا نخواهیم کرد و اصولاً آنها چگونه می توانند در حالی که نیرو هایشان را در خاک ما نگاه داشته اند ادعای صلح طلبی بکنند. عراق باید نیرو هایش را از خاک ما خارج سازد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی مداوم نیرو های بسیجی را ضروری خوانده و افزودند: ملتی که آمادگی نداشته باشد و ضربه بخورد مورد ستایش و ترحم هیچ کس قرار نخواهد گرفت. بسیج، مخصوصاً جوانان از قشر های مختلف باید با قدرت، نشاط و احساس ضرورت به کار و راه خود ادامه داده و مسؤولین بسیج نیز به سازماندهی هرچه بیشتر اهمیت دهند.

فرماندۀ کل قوا ضمن تقدیر و تمجید از زنان بسیجی فرمودند: اخلاق و رفتار بسیجیان باید به گونه ای باشد که احترام و محبت مردم را جلب کند و نمونه تواضع، خوش اخلاقی، مهربانی، تقید و رعایت مقررات باشد و این فکر نادرست که بسیجی مقررات را رعایت نمی کند از اذهان زدوده شود. رهبر کشورمان در پایان سخنان خود از بسیج به عنوان یک ذخیره پایان ناپذیر برای نظام و انقلاب یاد کرده و فرمودند: تا زمانی که انقلاب متکی به این نیروست هیچ دشمنی قادر به ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ایجاد مواضع در سر راه آن نخواهد شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام رحمانی مسئول واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا و رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفت و با تأکید بر اطلاعات و پیروی بسیج بیست ملیونی از ایشان جهت انجام هرگونه مأموریتی اظهار داشت. انتخاب شما از سوی مجلس خبرگان باعث تسکین آلام بسیجیان که نگران ادامه خط امام عزیز شان بودند شد و ما امروز بر خود لازم می دانیم که در انقیاد از مقام رهبری تا پای جان از استقلال آزادی و جمهوری اسلامی دفاع کنیم .

در این اجتماع پر شکوه نمونه اقشار مختلف نیرو های بسیج از سرتاسر کشور شامل بسیج روحانیون، دانشجویان، خواهران دانش آموز، عشایر، اصناف کارگری، کارمندان ادارات، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، فرماندهان مالک اشتر و نمونۀ گردان های احتیاط قدس به همراه مسؤولین بسیج حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی