news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/11/18

دیدار دکتر رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دکتر رمضان عبدالله -دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین- و هیأت همراه خاطرنشان کردند: فلسطین به عرصه‌ی تحقق خواست و اراده‌ی الهی در پیروزی و غلبه‌ی مستضعفین بر مستکبرین تبدیل شده است.
ایشان با مقایسه‌ی وضع فلسطین و رژیم صهیونیستی در ۳۰ سال پیش و اکنون خاطرنشان کردند: فلسطین امروز مظهر حیات، عزم، اراده، ایمان، مجاهدت و عزت است و مردم فلسطین نشان داده‌اند که از لحاظ بُنیه‌ی معنوی به‌مراتب از غاصبان صهیونیست، قوی‌ترند. به همین دلیل ارتش اسرائیل با وجود برتری نظامی نتوانست بر ایمان و اراده‌ی آنان غلبه کند و شکست خورد.
رهبر انقلاب اسلامی ناتوانی رژیم صهیونیستی را در تسلط بر غزه، شبیه به معجزه دانستند و تصریح کردند: رژیم صهیونیستی با وجود برخورداری از تمام کمک‌های مادّی و سیاسی و پس از حدود دو سال محاصره، نتوانست مقاومت ملت فلسطین را در هم بشکند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: اراده‌ی الهی به پایان‌دادن ظلم در منطقه و به خاک مالیدن بینی مستکبران تعلق گرفته است.
ایشان با اشاره به قساوت، شدت عمل و وحشی‌گری بی‌سابقه‌ی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: این رژیم در طول ۶۰ سالی که از عمر غاصبش می‌گذرد، مظهر همه‌ی زشتی‌ها، ظلم‌ها و نامردمی‌هایی است که ممکن است در یک مجموعه پیدا شود.
رهبر انقلاب اسلامی مقاومت فلسطین را در برابر همه‌ی فشار اعجاب برانگیز دانستند و افزودند: امید برگرفته از ایمان مردم فلسطین مهم‌ترین عامل مقاومت است و در تمام قضایای سیاسی صحنه‌ی فلسطین باید امید به پیروزی و ادامه‌ی مقاومت مورد توجه باشد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تمجید از نقش جنبش جهاد اسلامی در عرصه‌ی جهاد و سیاست فلسطین تأکید کردند: من به آینده‌ی فلسطین بسیار خوشبین هستم و معتقدم اسرائیل در سراشیبی تند افول و زوال حرکت می‌کند و إن‌شاءالله نابودی آن حتمی خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به روند «قدرت‌گرفتن جبهه‌ی حق» و در مقابل، «ضعیف‌شدن جبهه‌ی باطل» اشاره و خاطرنشان کردند: تردیدی نیست که پایان این مسیر، نجات فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها و بازگشت آن به دامن فلسطینی‌ها و زوال رژیم صهیونیستی است.
ایشان به تلاش برخی دولت‌های عربی در جهت کمک به دشمن صهیونیستی اشاره کردند و افزودند: قطعاً این تلاش‌ها اثر و دوامی ندارد، چرا که ملت‌های مسلمان همواره پشتیبان آرمان فلسطین هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کردند: ما بر اساس عقیده‌ی خود از فلسطین دفاع می‌کنیم و پای آن ایستاده‌ایم و اعتقاد قلبی داریم که خداوند متعال از اهل ایمان دفاع می‌کند.

در این دیدار، آقای رمضان عبدالله -دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین- ضمن تبریک فرارسیدن سی‌و‌یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: همان‌طور که شهید فتحی شقاقی می‌گفت، انقلاب اسلامی ایران انقلابی بی‌نظیر است و با هیچ انقلاب دیگری قابل مقایسه نیست.
وی با بیان گزارشی از آخرین تحولات فلسطین و منطقه گفت: گروه‌های مقاومت اسلامی، با وحدت کامل و استحکام مواضع، به فعالیت جهادی و سیاسی خود تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهند.
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به سیاست جنگ‌طلبانه‌ی رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و افزود: گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین با احساس قوّت و هوشیاری کامل، اوضاع را رصد می‌کنند و آماده‌ی دفاع و رویارویی با هرگونه تحرکات و اقدامات حماقت‌آمیز دشمن صهیونیستی خواهند بود.
دکتر رمضان عبدالله با تحسین هوشیاری ملت بزرگ ایران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در بهترین و قوی‌ترین موقعیت قرار دارد و همه به مواضع بحق ایران افتخار می‌کنند و قطعاً حق نیز پیروز خواهد بود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی