news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/09/01

دیدار فرماندهان نیروی مقاومت بسیج با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤلین نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان ،‌ به بیان لزوم تبدیل بسیج نظامی به صورت یک فرهنگ در جامعه اسلامی پرداختند وضرورت تحقق واقعی ارتش بیست میلیونی در کشور را مورد تأکید قراردادند.

فرمانده کل قوا بسیج را یک مسأله مهم و جدی برای نظام دانستند و فرمودند: بسیج به معنای حقیقی آن یک پدیده ی انقلابی است که ملت و مسئولین باید همواره آن را جدی گرفته و قدر بدانند. بسیج تمامی نیروهای مؤمن ،‌ پرشور،‌ باانگیزه و توانمند در جامعه اسلامی اعم از زن و مرد که قادر به دفاع از انقلاب و کشور هستند را شامل میشود.

دفاع نظامی اکنون به گونه ای است که مردم براساس وظیفه عمل میکنند اما بایدبتدریج آن را بصورت یک فرهنگ درآورد. مملکت اسلامی همه اش نظامی است و این همان فرهنگ صدر اسلام است.

مقام معظم رهبری از جذب،‌ سازماندهی و هدایت نیروهای مقاومت مردمی بعنوان یک کار ظریف،‌ دقیق و مستمر برای مسئولان بسیج یادکردند وافزودند: اسلام با استکبار سر ستیز و ناسازگاری دارد و تا استکبار باقی است خطرنیز وجود خواهد داشت. لذا مردم و مسئولین باید این امکان را همواره جدی و قابل تحقق بدانند چه درغیر اینصورت غافلگیر خواهیم شد.

حضرت آیت الله خامنه ای جبهه و هسته های مقاومت شهری را دو میدان اصلی برای تحرک بسیج توصیف کردند و فرمودند: بایدکاری کرد که مجموعه ی بسیج در عمل به بیست میلیون نفر تبدیل شود. ارتش بیست میلیونی در کشور ما باید یک تحقق واقعی باشد و این امر از طریق جذب و سازماندهی ممکن خواهدشد.

بسیج باید اساس کار خود را بر پایه های محکمی استوار سازد. زیرا بسیج تنها سازمان نظامی است که میدان کار آن بطور مستمر رو به گسترش می‌باشد.

فرمانده کل قوا آموزش فرمانبری و نظم و انضباط به نیروهای بسیج و استفاده‌ی مناسب از استعداد،‌ ایمان و شوق آنان در دفاع از کشور را یک کار بسیار مهم ذکر کردند و فرمودند: بسیج با سرنوشت انقلاب سر و کار دارد و با فراگیر شدن آن انقلاب بیمه خواهدشد. با گسترش، استحکام،‌ کارآیی و قدرت یافتن بسیج میتوان اطمینان یافت که هیچ قدرتی در دنیا قادر به واردساختن کمترین چشم زخمی به کشور و انقلاب نخواهدبود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان ضرورت تلاش درجهت جذب و هدایت جوانان به عنوان سرمایه های عظیم انقلاب و کشور را به مسئولان بسیج یادآور شدند.

بنابرهمین گزارش پیش از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام فقیهی نماینده مقام معظم رهبری در نیروهای مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش کوتاهی از فعالیتهای بعمل آمده جهت راه اندازی و بازسازی تشکیلات این نیرو و نیز جذب و سازماندهی نیروهای بسیجی را به استحضار فرمانده کل قوارساند و طی آن تبعیت و اطاعت کلیه نیروهای بسیجی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی رامورد تأکید قرارداد.

برادر علیرضا افشار فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز طی سخنانی از آموزش و سازماندهی نیروهای بسیج در یگانهای رزمی، ایجاد هسته های مقاومت شهری و آماده سازی مردم برای دفاع و اشاعه ی تفکر و روحیه ی اخلاص وایثار بسیجی بعنوان سه محور اصلی کار مسئولان بسیج یاد کرد و دیگر و ظایف نیروی مقاومت بسیج را نیز برشمرد.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی