news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1397/01/02

جدول | شعارهای اصلی انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات خود در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در تاریخ ۱۳۹۷/۱/۱ کارنامه‌ی چهل‌ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌ی شعارها و اصول بنیادین بررسی کردند و در آخر فرمودند: «عملکرد چهل‌ساله در زمینه‌ی شعارهای اصلی انقلاب، عملکرد قابل‌قبول و عملکرد خوبی است.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR شعارهای اصلی انقلاب و توضیحات رهبر انقلاب را در جدول زیر مرور میکند.

  شعار توضیح
۱ استقلال امروز هیچ کشوری در دنیا، ملّتی به استقلال ملّت ایران ندارد؛ همه‌ی ملّتهای دنیا به‌نحوی از انحاء، نوعی ملاحظه‌کاری در مقابل قدرتها دارند. آن ملّتی که آرائش تحت تأثیر هیچ‌کدام از قدرتها قرار نمیگیرد، ملّت ایران است.
۲ آزادی امروز در کشور ما آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب هست؛ هیچ‌کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمیگیرد... چهارچوب آزادی در کشور ما، قانون اساسی ما و قوانین کشور و همه الهام‌گرفته‌ی از شریعت مطهّر اسلام است.
۳ مردم‌سالاری انتخابات عمومی در کشور ما جزو کم‌نظیرترین انتخابات‌ها در تمام دنیا و در کشورهای مختلف است... مردم‌سالاری در کشور ما مستقر است. ما در انتخابات‌های خودمان نگذاشتیم یک روز تأخیر بشود، حتّی در دوران جنگ.
۴ اعتماد به نفس ملی اعتماد به نفس ملّی و خودباوری ملّت ایران یعنی ملّت، در مقابل دیگران احساس انفعال و سرافکندگی نداشته باشد؛ یعنی روحیه‌ی «ما میتوانیم»؛ این امروز بحمداللّه در کشور وجود دارد. امروز بحمداللّه ملّت ما و جوانان ما روی پای خودشان می‌ایستند و احساس استقلال و خودباوری میکنند.
۵ عدالت در باب عدالت کارهای بسیار زیاد و خوبی انجام گرفته است، منتها این، آن عدالتی که ما دنبالش هستیم و آرزوی ملّت مسلمان است نیست، با آن فاصله دارد؛ وَالّا اگر شما مقایسه کنید کشور ما را با دوران قبل از انقلاب یا با بسیاری از کشورهای دیگر، می‌بینید در اینجا فاصله‌ی طبقاتی کمتر است، توانایی‌های قشر ضعیف بیشتر است... شعار عدالت بحمداللّه در کشور، ماندگار و مستقر است.
۶ تحقق احکام دین مسئله‌ی دین و تحقّق شریعت به برکت وجود شورای نگهبان؛ که همه‌ی قدرتهای مستکبر هم با شورای نگهبان مخالفند، به‌خاطر اینکه تأمین‌کننده‌ی انطباق قوانین و عملکردها با شرع مقدّس است.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی