news/content
نسخه قابل چاپ
1387/07/04

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهداء و ایثارگران در هفته دفاع مقدس

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور گرامیداشت شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همزمان با روز تجلیل از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس پیامی صادر فرمودند. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نام مبارک شهیدان و نامگذاری یک‌ روز از هفته دفاع مقدس به یاد پرخاطره آنان ، حامل مضمونی بزرگ است . این کار نمادین بدین معنی است که هیچ ملتی بدون فداکاری قادر نخواهد بود از هویت و عزت و ناموس ملی خود و از ارزش‌ ها و باورها و حقوق خود دفاع کند . گریز از عرصه‌ هائی که زورگویان و مستکبران جهان بر ملت‌ های آزاده تحمیل می‌ کنند ، سرانجامی جز تحقیرشدن و آنگاه گرفتارشدن در چنبره ستم و تجاوز انسان نخواهد داشت . این درس را ملت رشید و بیدار ما به همه آموخت و در تاریخ ماندگار ساخت . امروز جهاد پرشکوه فلسطینان مظلوم که با دست خالی ، صهیونیست‌ های خشن و سنگدل و تا دندان مسلح را عاجز و بیمناک کرده‌ اند ، ادامه همان درس جاودانه است و پا در گل ماندن نیروهای اشغالگر در عراق ، حاصل این سرمشق کارآموز است در آن مرز و بوم .
شهیدان ، گوهر تابناک بر پیشانی دفاع مقدس‌ اند و از این رو است که هر دل آگاه و وجدان پاکی ، تکریم و سپاس آنان را بر خود فرض میشمرد و هر آرزومند سربلندی پرچم اسلام و هر مومن به بشارت‌ های قرآن ، بر آنان درود می‌ فرستد .
پروردگارا ؛ بهترین سلام و رحمت خود را بر آنان نثار فرما و آنان را با برترین بندگانت محشور کن .
سیدعلی خامنه‌‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی