news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/06/11

دیدار آقای مورالس رئیس‌جمهور بولیوی و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای اِوو (EVO) مورالس -رئیس‌جمهور بولیوی- و هیأت همراه با اشاره به رأی مجدد و قوی‌تر مردم بولیوی به آقای مورالس در همه‌پرسی اخیر، خطاب به وی خاطرنشان کردند: روحیه‌ی مردمی شما و توجه به طبقات محروم و فقیر و تلاش برای خدمت به مردم، روحیه‌ی بسیار ارزشمندی است و همین روحیه می‌تواند موجب سرافرازی ملت‌ها شود.
ایشان با تأکید بر این‌که تحولات سال‌های اخیر بولیوی برای همه‌ی ملت‌ها و کشورهای آزاده یک رویداد خوشایند است، افزودند: بیداری ملت‌های منطقه‌ی آمریکای لاتین و تصمیم آنان برای احقاق حق خود یک اتفاق مبارکی است که قطعاً برای قدرتمندان خرسند‌کننده نخواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: قدرت‌های استکباری قطعاً به شما فشار خواهند آورد، زیرا با چنین روحیه‌ای مخالفند، اما ایستادگی در مقابل این فشارها، روحیه‌ی خوب و توکل بر خدا، موجب پیروزی خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اظهار امیدواری کردند: مذاکرات آقای مورالس در تهران موجب گسترش بیش از پیش روابط دو کشور شود.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای مورالس ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، ‌ بیداری ملت بولیوی و سایر کشورهای آمریکای لاتین را آغاز روند رهایی این منطقه از سلطه‌ی امپریالیسم دانست و گفت: تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آمریکای لاتین روز‌به‌روز در حال گسترش و غیر قابل برگشت است.
وی ابراز امیدواری کرد: پیشرفت‌ها و تجربیات ملت ایران، برای توسعه و پیشرفت بولیوی سودمند باشد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی