news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبرعکسعکسفيلمفيلمعکس پوستریعکس پوستری
نسخه قابل چاپ
1395/10/13

جدول | مروری بر کلیدواژه‌های مهم بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان مدال‌آور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (دوشنبه ۹۵/۱۰/۱۳) در دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف به ضرورت حفظ شتاب حرکت علمی کشور اشاره کردند و چهار مورد از الزامات پیشرفت کشور را برشمردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این الزامات پیشرفت و کلیدواژه‌های مهمی را که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند در جدولهای زیر مرور می‌کند.

 الزامات پیشرفت واقعی کشور
۱ تلاش و حرکت علمی
۲ اهتمام جدی به آرمانهای دینی و الهی و تعهد انقلابی
۳ ثبات و ایستادگی در راه دین و انقلاب
۴ حضور جهادی در عرصه‌های گوناگون


  کلیدواژههای مهم بیانات رهبر انقلاب
مطرح شده در دیدار نخبگان و دانشجویان بسیجی مدال‌آور دانشگاه شریف ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۱ نخبگان علمی هسته‌های نخبگی که همچون گلخانه‌هایی در سراسر کشور پراکنده هستند، قطعاً آینده‌ی کشور را سرشار از عطر علم و تجربه و استعداد و تدین و انقلابی‌گری خواهند کرد.
۲ تعهد دینی و انقلابی همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی، زمینه‌ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه و دنیای اسلام و جهان خواهد بود.
۳ شکاف ها و کمبودهای تمدن غرب انحراف‌های گوناگون فکری، عملی و اخلاقی، متلاشی شدن بنیان خانواده، خشونت روزافزون، فساد اخلاقی و خودکشی‌ها در جوامع غربی به‌ویژه آمریکا، ناشی از همین موضوع [نبود معنویت و آرمان‌های الهی] است.
۴ ثبات در راه دین و انقلاب انجام کارهای بزرگ همچون پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل انسانهایی بوده است که دارای ثبات قدم و ایستادگی بودند. از افراد متزلزل در راه دین و انقلاب باید حذر و پرهیز کرد.
۵ حضور جهادی اقدام جهادی به معنای خسته نشدن در مقابل سختی‌ها و موانع، و ایمان به مسیر و حرکت براساس فکر و منطق است.
۶ جنبش دانشجویی جنبش دانشجویی به معنای حرکت جهادی در مسیر و در خدمت آرمانهای انقلاب است و نه بر ضد آرمانها سخن گفتن.
۷ جوانان مؤمن انقلابی من جوانهای مؤمن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آنها، در هر کجا باشند پشتیبانی می‌کنم و وظیفه رؤسا و مسئولین دانشگاهها و وزرای مربوطه، حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاهها است.
۸ زنان دانشجو مسئولان دانشگاهها باید تسهیلات و شرایطی را فراهم کنند که زنان دانشجو و محقق، علاوه بر انجام کارهای علمی خود، بتوانند وظیفه همسرداری و نگهداری از فرزندان را نیز انجام دهند و مجبور به کنار گذاشتن مسیر علمی خود نشوند.
۹ اقتصاد مقاومتی این موضوع که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های گوناگون جهانی اعم از بدخواهانه یا غیربدخواهانه، حفظ خواهد کرد یک اصل پذیرفته شده است.
۱۰ ظرفیت های کشور [امکانات و ظرفیت های طبیعی کشور] یک اقبال بلند برای نسل جوان است که با بهره گیری از آنها، کشور را به پیشرفت همزمان مادی و معنوی برسانند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی