news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1387/02/16

ایران از سلمان فارسی است نه سلمان فارسی از ایران

هفتم صفر، سالروز حفر خندق پیرامون مدینه به پیشنهاد جناب سلمان فارسی -صحابی بزرگ و ایرانی پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله)- در جریان نبرد با مشرکان و متحدانشان در سال پنجم هجری است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت این روز که به نام بزرگداشت سلمان فارسی نام‌گذاری شده است، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی این شخصیت بزرگ اسلامی و ایرانی را منتشر می‌کند.

سلمان فارسی متعلّق به همه‌ی ایران است؛ همه‌ی مردم ایران، همه‌ی فارسی‌زبانان، همه‌ی کسانی که ستایش پیامبر اکرم از مردم فارس، متوجّه آنهاست، مفتخر به جناب سلمانند. سلمان متعلّق به کشور ماست، متعلّق به ملّت ماست. ... همه‌ی مردم ایران -از دور و نزدیک- مفتخرند به شخصیّتی مثل سلمان. ... نباید گفت سلمان فارسی از فارس یا از ایران است، باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است. مقام ایمان، مقام معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا، پیگیری برای رسیدن به سرچشمه‌ی زلال حقیقت، آن‌چنان یک انسانی را بالا میبرد که پیغمبر بفرماید: «سلمانُ مِنّا أهلُ البَیت». او را جزو اهل‌بیت به‌حساب بیاورد؛ و شخصیّتهایی مثل جناب ابی‌ذر و عمّار و مقداد و دیگر صحابی‌ها در مقام تقویم و مقایسه در رتبه‌های بعد از سلمان قرار بگیرند؛ این برای ما درس است، این برای جوان ایرانی الگوست؛ یعنی حقیقت را جستن، جستجو کردن، یافتن و بر آن پای فشردن. این آن چیزی است که سلمان را سلمان میکند.
بیانات‌ در دیدار مردم کازرون‌ ۱۳۸۷/۲/۱۶

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی