news/content
نسخه قابل چاپ
1374/12/25

تقدیر از ملت‌ عظیم‌الشأن‌ بخاطر حضور شکوهمند در انتخابات‌ مجلس‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز طی‌ پیامی‌ از ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران‌ بخاطر حضور شکوهمند خود در پنجمین‌ دوره‌ انتخابات‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ تقدیر کردند. متن‌ پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

اکنون‌ که‌ بحمدالله‌ ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران‌ انتخابات‌ پنجمین‌ دوره‌ی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را در مرحله‌ی‌ اول‌ آن‌ باشکوه‌ و شوکتی‌ که‌ شایسته‌ی‌ این‌ ملت‌ رشید و بزرگ‌ است‌ به‌ انجام‌ رسانیده‌ است‌ وظیفه‌ خود می‌دانم‌ خداوند حکیم‌ و قدیر را شکر گویم‌ که‌ با توفیق‌ و کمک‌ خود مردم‌ را به‌ چیزی‌ که‌ هم‌ وظیفه‌ و هم‌ حق‌ آنان‌ است‌ یعنی‌ انتخاب‌ نمایندگانی‌ برای‌ قانونگذاری‌ و وظائف‌ مهم‌ دیگر، هدایت‌ فرمود و ایشان‌ را بدان‌ موفق‌ ساخت‌ و نیز از مردم‌ هوشمند و آگاه‌ و مؤمن‌ صمیمانه‌ تشکر کنم‌ که‌ در این‌ برهه‌ی‌ حساس‌ نیز مانند همیشه‌ به‌ ندای‌ انقلاب‌ پاسخ‌ گفته‌ و با درک‌ اهمیت‌ انتخابات‌، به‌ پای‌ صندوقهای‌ رأی‌ شتافتند و با اقدام‌ خود، دشمنان‌ این‌ کشور و بدخواهان‌ این‌ ملت‌ را دچار حیرت‌ و خشم‌ و نومیدی‌ کردند. یعنی‌ در هنگامی‌ که‌ دشمنان‌ بدخواه‌ و کین‌ ورز جمهوری‌ اسلامی‌ با تبلیغاتی‌ وسیع‌ و بسیار پرخرج‌ سعی‌ می‌کردند مردم‌ را نومید و بی‌تفاوت‌ و بدبین‌ سازند و با انواع‌ دروغها و تهمتها انتخابات‌ عظیم‌ و سراسری‌ کشور را کاری‌ بیهوده‌ و تصنعی‌ وانمود کنند و بدینوسیله‌ مردم‌ را از حق‌ عظیم‌ خود محروم‌ و از وظیفه‌ی‌ حساس‌ خود غافل‌ بدارند، درست‌ در همین‌ هنگام‌، مردم‌ هوشیار و موقع‌ شناس‌ و دشمن‌ شناس‌ ایران‌ با حرکت‌ انقلابی‌ خود، بزرگترین‌ انتخابات‌ دوران‌ هفده‌ساله‌ی‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ را شکل‌ بخشیدند و در روز جمعه‌ی‌ مبارک‌ هجدهم‌ اسفند دشمن‌ را در جبهه‌ی‌ سیاسی‌ مغلوب‌ و منکوب‌ کردند و درس‌ تلخ‌ دیگری‌ به‌ رژیم‌ استکباری‌ آمریکا و توطئه‌ گران‌ بین‌المللی‌ و صهیونیستهای‌ حقیر و کینه‌جو آموختند. رحمت‌ خدا بر این‌ ملت‌ بزرگ‌. اینجانب‌ دست‌ ابتهال‌ و تضرع‌ به‌ درگاه‌ خداوند رحیم‌ و کریم‌ دراز کرده‌ برای‌ این‌ ملت‌ مؤمن‌ و مخلص‌، فضل‌ و عنایت‌ و برکت‌ و هدایت‌ پروردگاری‌ و توجهات‌ خاص‌ حضرت‌ ولی‌ الله‌ الاعظم‌ ارواحنافداه‌ را مسئلت‌ می‌کنم‌.

همچنین‌ وظیفه‌ی‌ خود می‌دانم‌ که‌ از وزارت‌ محترم‌ کشور که‌ بار سنگین‌ اجرای‌ انتخابات‌ را بر دوش‌ گرفته‌ و آن‌ را به‌ شکلی‌ شایسته‌ برگزار کردند و نیز از شورای‌ محترم‌ نگهبان‌ که‌ با زحماتی‌ مستمر و طاقت‌ فرسا بر حسن‌ اجرا و صحت‌ و اتقان‌ انتخابات‌ نظارت‌ کردند و از همه‌ی‌ سازمانها و دستگاههایی‌ که‌ در این‌ آزمایش‌ بزرگ‌ و همگانی‌، وظائف‌ مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ی‌ خود را به‌ بهترین‌ وجه‌ اداء کردند صمیمانه‌ تشکر کنم‌.

این‌ همکاری‌ و حسن‌ عمل‌ که‌ با اعتماد به‌ مسئولان‌ اجراء و نظارت‌ انتخابات‌ همراه‌ است‌ موجب‌ آن‌ است‌ که‌ اینجانب‌ با اطمینان‌ و آسایش‌ خاطر معتقد باشم‌ که‌ بحمدالله‌ انتخابات‌ به‌ نحو سالم‌ و بی‌هیچ‌ خلل‌ انجام‌ گرفته‌ است‌ و تلاش‌ مذبوحانه‌ی‌ تبلیغی‌ دشمنان‌ برای‌ عیبجویی‌ در آن‌ هیچ‌ ارزشی‌ ندارد. البته‌ مسئولان‌ وظیفه‌ دارند که‌ به‌ شکایات‌ اشخاص‌ در هر مورد با کمال‌ دقت‌ و اهتمام‌ رسیدگی‌ کنند و اگر در گوشه‌یی‌ از کشور به‌ کسی‌ ظلم‌ شده‌ باشد احقاق‌ حق‌ نمایند.

همچنین‌ مسئولان‌ ذیربط موظف‌اند به‌ گزارشهایی‌ که‌ حاکی‌ از بی‌ملاحظگی‌ در برخی‌ از مخارج‌ تبلیغاتی‌ است‌ با دقت‌ رسیدگی‌ کنند و اگر کسانی‌ خدای‌ نخواسته‌ در مصرف‌ پول‌ برای‌ تبلیغ‌ و معرفی‌ نامزدها دچار بی‌بندوباری‌ و دست‌اندازی‌ به‌ بیت‌المال‌ شده‌ باشند، آنان‌ را برای‌ تعقیب‌ قانونی‌ به‌ مراجع‌ ذیربط معرفی‌ کنند و نتایج‌ اقدام‌ خود را به‌ اینجانب‌ گزارش‌ دهند.

از خداوند متعال‌ مسئلت‌ می‌کنم‌ که‌ فضل‌ و لطف‌ و کمک‌ خود را شامل‌ حال‌ همگان‌ بفرماید.

25 اسفند 1374

سید علی‌ خامنه‌ای

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی