news/content
پیوندهای مرتبطپیام‌ها و نامه‌هاپیام‌ها و نامه‌ها
نسخه قابل چاپ
1369/04/05

انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی عراقی به سمت نمایندگی ولیّ‌فقیه در سپاه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا امروز طی حکمی ضمن تشکر از خدمات حجت‌الاسلام نوری، حجت‌الاسلام محمدی عراقی را به سمت نماینده ی خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب فرمودند.
متن حکم فرمانده ی کل قوا به این شرح است:
بسمه‌ تعالی‌
جناب‌ حجت ‌الاسلام‌ آقای‌ محمدی‌ عراقی‌دامت‌تأییداته‌
با تشکر از جناب‌ حجت ‌الاسلام‌ آقای‌ نوری‌ و قبول‌ استعفای ‌ایشان‌، جناب‌عالی‌ را که‌ از فضلای‌ ارجمند و متدین‌ و متقی‌ و از مبارزان‌ قدیمی‌ در راه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و دارای‌ فکر بلند و تجربه‌ی‌ ممتد و آشنایی‌ عمیق‌ با سپاه‌ پاسداران‌ و خود از بیت‌ علم‌ و دین‌ و شهادت‌ می‌باشید و مدتها از عمر با ارزش‌ خود را در خدمت‌ آن‌ نهاد عزیز گذرانده‌اید، به‌ نمایندگی‌ خود در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ منصوب‌ می‌کنم‌.
سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌اسلامی‌ یک‌ نیروی‌ انقلابی‌ است‌ که‌ بر پایه‌ی‌ دین‌ و تقوا و درک‌ و عمل ‌انقلابی‌ به‌ وجود آمده‌ و وظیفه‌ی‌ اساسی‌ نماینده‌ی‌ این‌جانب‌ در آن‌، عبارت ‌از نظارت‌ مستمر بر حفظ و استحکام‌ این‌ پایه‌ی‌ اساسی‌ و برخورد با تخلفات‌ و پیشگیری‌ از آنها است‌. آنچه‌ لازم‌ است‌ با اهتمام‌ و قوت‌ به‌ آن‌ قیام‌ نمایید عبارت‌ است‌ از این‌ امور:
1) واحدهای‌ عقیدتی‌، سیاسی‌ را تقویت‌ فرمایید تا با روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ و شیوه‌های‌ ابتکاری‌، معنویت‌ و آگاهی‌ و معرفت‌ اسلامی‌ را در سپاه‌ رشد و عمق‌ بخشند.
2) حوزه‌ی‌ نمایندگی‌ و دفاتر وابسته‌ به‌ آن‌ را در سراسر سپاه‌، مخصوصا در میان‌ یگانهای‌ رزمی‌ فعال‌ نموده‌ با سازماندهی‌ قوی‌ و مستحکم‌، کارایی‌ آن‌ را مضاعف‌ فرمایید.
3) بر کلیه‌ی‌ موارد نصب‌ و ترفیع‌ و گزینش‌ و سپردن‌ مسؤولیتهای‌ جدید به‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ از نظر صلاحیتهای‌ دینی‌ و سیاسی‌ نظارت‌ نموده‌ و بدین‌ وسیله‌ سلامت‌ انتصابات‌ را تأمین‌ فرمایید.
4) بر گزینش‌ کلیه‌ی‌ مسؤولین‌ و پرسنل‌ حفاظت‌ اطلاعات‌ از نظر صلاحیت‌ دینی‌ و سیاسی‌ نظارت‌ نمایید.
5) در مراکز آموزشی‌ سپاه‌ مانند دانشگاه‌ امام‌ حسین ‌علیه‌السلام‌ حضور فعال‌ یافته‌ برنامه‌ی‌ تعلیم‌ و تربیت ‌اسلامی‌ را به‌ طور کامل‌ در آن‌ اجرا نمایید و کلیه‌ی‌ امور فرهنگی‌ و نشریات‌ خبری‌ و غیره‌ و روابط عمومی‌ سپاه‌ بر عهده‌ی‌ نمایندگی‌ است‌.
6) با روحانیت ‌متعهد و حوزه‌های‌ علمیه‌ و مراکز علمی‌ و فرهنگی‌ کشور به‌ منظور تغذیه‌ی‌ فکری ‌و معنوی‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ و نیروهای‌ سپاه‌ ارتباط برقرار نمایید و جذب‌ و سازماندهی‌ و آموزش‌ و اعزام‌ طلاب‌ و فضلای‌ جوان‌ را مورد اهتمام‌ قرار دهید.
7) نیروهای‌ سپاه‌ و بسیج‌ را با هدایت‌ و توجیه‌ مداوم‌ انقلابی‌ و سیاسی ‌آماده‌ی‌ حضور فعال‌ در صحنه‌های‌ دفاع‌ از انقلاب‌ نگهدارید و پیوسته‌ بر آگاهی ‌و بینش‌ آنان‌ بیفزایید.
8) مسؤولیت‌ حفظ و صیانت‌ سپاه‌ و نیروهای‌ مقاومت ‌بسیج‌ از ورود در گروهها و باندهای‌ سیاسی طبق‌ رهنمود قائد عظیم ‌الشأن‌ حضرت ‌امام‌ خمینی ‌قدس‌ سره‌ نیز با شماست‌.
9) کلیه‌ی‌ مقررات‌ و ضوابطی‌ که‌ در داخل‌ سپاه‌ تهیه‌ و تدوین‌ می‌شود باید از نظر انطباق‌ با موازین‌ شرعی‌ به ‌تأیید نمایندگی‌ برسد.
لازم‌ است‌ تذکراً بگویم‌ فرماندهی‌ و نمایندگی‌ موظفند،ضمن‌ تفاهم‌ و هماهنگی‌ جدی‌ با یکدیگر ـ که‌ بحمدالله‌ تاکنون‌ نیز بوده‌ است‌ مرزها و ثغور وظایف‌ محوله‌ را رعایت‌ نمایند و فرماندهی‌ با اقتدار لازم‌،مسؤولیت‌ خویش‌ را به‌ انجام‌ رساند. همچنین‌ کلیه‌ی‌ مسؤولین‌ و فرماندهان ‌موظفند، به‌ طور کامل‌ دفاتر نمایندگی‌ را پشتیبانی‌ کنند.
توفیقات‌ همه‌ی‌برادران‌ عزیز را در انجام‌ مسؤولیتهای‌ مهمی‌ که‌ نسبت‌ به‌ نهاد مقدس‌ سپاه ‌پاسداران‌ برعهده‌ دارند از خداوند متعال‌ مسألت‌ می‌نمایم‌.
سید علی‌خامنه‌ای‌
5/4/69

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی