news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/04/01

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)

 از همه‌ی شما برادران و خواهران که زحمت کشیدید و با کمال اخلاص و صمیمیّت از راه‌هاى دور تشریف آوردید، صمیمانه تشکّر میکنم. هر کدام از این حرکتها ضربه‌اى است بر دشمن؛ دشمنانى که ملّت بزرگ ما را در حال سرگشتگى و حیرت می‌پسندیدند و میخواستند ما را در تفرّق و جدایى ببینند و بحمدا‌لله‌ مأیوس شدند، دشمنانى که همیشه خواسته‌اند که جمهورى اسلامى را ضعیف و ناتوان مشاهده کنند. و خداوند را سپاس که همیشه آنها را مأیوس کرده و روزبه‌روز جمهورى اسلامى را قوی‌تر و باثبات‌تر کرده. همچنان که این حرکتهاى شما و ابراز احساسات ملّت ایران نسبت به امام فقید و عزیزمان و نسبت به ثبات جمهورى اسلامى، دل دوستان ما را در سرتاسر عالم شاد میکند. هرچه مسلمانِ باوجدان و معتقد در دنیا هست، از انسجام ملّت ایران خوشحال است؛ حتّى غیرمسلمانها. مستضعفینِ بسیارى از کشورها و دوستان ما در سرتاسر دنیا، از اینکه می‌بینند با وجود فقدان امام عزیز ‌- که ضایعه‌ی بسیار سنگینى بود ‌- ملّت ما منسجم، بانشاط، متحرّک، بااراده، قوى، باثبات، در خطّ آن رهبر فقید ایستاده خوشحالند، احساس امید میکنند، دلشان گرم میشود؛ و دشمنان ما خشمگین میشوند، مأیوس میشوند.

 این حرکتها، این وفاداری‌ها، این انسجام و وحدت باید همیشه باقى بماند. مردم باید در صحنه حضور داشته باشند، از انقلابشان، از اسلامشان، از نظام الهی‌شان دفاع کنند؛ [این کار] علاوه‌ی بر دلهاى مؤمن در سرتاسر عالم، فرشتگان خدا را هم خوشحال خواهد کرد و بینى شیاطین را به خاک خواهد مالید. یقیناً روح پُرفتوح امام عزیزمان از شما ملّت راضى است. امام همیشه همین را میخواست که ملّت مسلمان ما قدرت خود، اراده‌ی خود، ایستادگى و ثبات خود را در مقابل دشمن حفظ کند. از آرزوهاى امام بزرگ ما این بود که این ملّت هیچوقت شکسته نشود، مأیوس نشود، احساس ضعف نکند. و روح آن بزرگوار ‌ان‌شاءالله‌ از این ملّت و از این اقدامات خشنود و راضى است و خدا هم از شما راضى باشد.بنده مجدّداً از همه‌ی شما خواهران و برادران که از راه‌هاى دور، از جاهاى مختلف ‌- شهریار، ازنا، قم ‌- تشریف آوردید، بخصوص خانواده‌هاى معظّم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین و علماى محترم و عزیز، صمیمانه تشکّر میکنم. سلام من را به همشهری‌هایتان، به همکارهایتان، به دیگر مردم این مناطق برسانید و تشکّر من را به آنها ابلاغ کنید. از خداى متعال براى همه‌ی شما توفیق وافر و کامل را مسئلت میکنم.

 والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته

 
1) این دیدار به‌مناسبت ارتحال حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبرى انقلاب اسلامى صورت پذیرفت. جمعى از اعضاى بسیج پایگاه‌هاى شهریار و دانشجویان مدرسه‌ى عالى تربیتى و قضائى قم و خانواده‌هاى شهدا و ایثارگران ازنا در این دیدار حضور داشتند. در ابتداى این دیدار، حجّت‌الاسلام محمّدجعفر ثمرى (امام‌جمعه‌ى شهریار) مطالبى بیان کرد.
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی