news/content
نسخه قابل چاپ
1382/01/27

دیدار فرماندهان‌ و جمعی از پرسنل ارتش‌ با فرمانده کل قوا

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حمایت بی‌نظیر ملت ایران از نیروهای مسلح کشور تأکید کردند: نشاطِ ایمانِ آگاهانه، همراه با تصمیم و جدیت، باید هرچه بیشتر در نیروهای مسلح عمق و گسترش یابد.
فرمانده کل قوا  با تبریک ۲۹ فروردین -روز ارتش- افزودند: آن‌چه ارتش جمهوری اسلامی ایران را در میان نیروهای مسلح جهان ممتاز می‌سازد، پایبندی به مسائل معنوی، ایمان، دانش، همبستگی و روحیه‌ی فداکاری است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به ائتلاف نانوشته و بی‌سابقه‌ی بلوک‌های قدرت در حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی از رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی خاطرنشان کردند: در آن جنگ ۸ ساله و نابرابر،  ارتش، سپاه و بسیج  به رغم همه‌ی کمبودها و مشکلات، با تکیه بر ایمان و اراده، ضربات کوبنده‌ای به دشمن وارد آوردند و اجازه ندادند حتی یکی از اهداف ائتلاف غرب و شرق بر ضد ملت و کشور ایران محقق شود.
ایشان نیروهای مسلح را حصار ملت و کشور برشمردند و افزودند: هنگامی که نیروهای مسلح، با ایمان به خدا و اعتماد به نفس، ایجاد امنیت برای ملت و کشور را اساسی‌ترین محور تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند، به افتخاراتی همچون جنگ ۸ ساله دست خواهند یافت.
فرمانده کل قوا  مقاومت نکردن ارتش عراق و به‌ویژه گارد ریاست‌جمهوری عراق را در برابر متجاوزان، موجب ننگ ابدی دانستند و خاطرنشان کردند: جامعه‌ی بشری همیشه به مدافعان پراستقامت یک شهر و یک کشور -حتی در صورت شکست از دشمن- درود می‌فرستد و از تسلیم شدن آنان احساس شرم می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  نداشتن ایمان را علت اصلی تسلیم مفتضحانه‌ی ارتش عراق در برابر متجاوزین دانستند و افزودند: آن‌ها به رغم همه‌ی تجهیزات و امکانات خود، از داشتن شرافت یک ارتش آزاده که دفاع از کشور و ملت را وظیفه‌ی خود می‌داند، محروم بودند و به همین علت  در حضیض ذلت، حضور دشمن بیگانه را در آب و خاک خود پذیرفتند.
ایشان در پایان سخنانشان، نیروهای مسلح ایران را موجب افتخار ملت و مهربانی و حمایت مردم از ارتش، سپاه و بسیج را موجب احساس عزت و سرافرازی نیروهای مسلح برشمردند.
 
در ابتدای این دیدار، سرلشکر سلیمی -فرمانده کل ارتش- در گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در مرزهای آبی، خاکی و هوایی، ضمن تلاش بی‌وقفه برای ارتقای توانایی‌های رزمی و خودکفایی در تولید قطعات و ادوات مورد نیاز برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران، آمادگی کامل دارد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی