news/content
نسخه قابل چاپ
1380/10/10

دیدار اعضای‌ جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار مسؤولان‌ و جمعی‌ از اعضای‌ جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین‌ با تأکید بر اینکه‌ علی‌رغم‌ تبلیغات‌ جهانی‌، انتفاضه‌ فلسطین‌ خاموش‌ شدنی‌ نیست‌ و آینده‌ آن‌ همراه‌ با رستگاری‌ و پیروزی‌ است‌ تصریح‌ کردند: نسل‌ امروز ما به‌ یاری‌ خداوند، آزادی‌ فلسطین‌ را مشاهده‌ خواهد کرد.
ایشان‌، مسئله‌ فلسطین‌ را مهمترین‌ مسئله‌ دنیای‌ اسلام‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: بسیاری‌ از گرفتاریهای‌ دنیای‌ اسلام‌ ناشی‌ از وجود غده‌ سرطانی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در پیکره‌ عظیم‌ جهان‌ اسلام‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ تیزبینی‌ و هوشیاری‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) در قبال‌ مسئله‌ فلسطین‌ افزودند: امام‌(ره‌) از اواخر سال‌ 41 همواره‌ بر مسئله‌ فلسطین‌ تأکید داشتند و از همان‌ زمان‌ نفوذ و سلطه‌ تدریجی‌ صهیونیستها را بواسطه‌ رژیم‌ منحوس‌ پهلوی‌ در ایران‌ تشخیص‌ داده‌ بودند که‌ این‌ مسئله‌ با گذشت‌ زمان‌ برای‌ همه‌ آشکار شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را بزرگترین‌ خطر برای‌ آرزوها و نقشه‌های‌ صهیونیستها دانستند و با اشاره‌ به‌ مواضع‌ امام‌ (ره‌) از ابتدای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در قبال‌ مسئله‌ فلسطین‌ خاطرنشان‌ کردند: هرگونه‌ کوتاهی‌ در قضیه‌ فلسطین‌ به‌ ضرر منافع‌ ملی‌ کشور است‌ و امروز عزت‌، قدرت‌، وحدت‌ و منافع‌ ملی‌ ما در گرو ایستادگی‌ در مقابل‌ غده‌ سرطانی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ می‌باشد و این‌ موضع‌، موضعی‌ مستدل‌ و قابل‌ اثبات‌ است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ پشتیبانی‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ قدرتهای‌ جهانی‌ از رژیم‌ صهیونیستی‌ و تسلط صهیونیستها بر رسانه‌های‌ جهانی‌ افزودند: یکی‌ از کارهایی‌ که‌ باید جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین‌ انجام‌ دهد، احیاء معارف‌ فلسطینی‌ بصورت‌ مستدل‌ و به‌ روز در میان‌ نخبگان‌ و عموم‌ مردم‌ در داخل‌ و خارج‌ کشور می‌باشد. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ از فعالیتهای‌ جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین‌ قدردانی‌ کردند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، خانم‌ زهرا مصطفوی‌ رئیس‌ جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین‌ در سخنانی‌ هدف‌ از تأسیس‌ این‌ جمعیت‌ را حمایت‌ عملی‌ از مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ و شناساندن‌ ماهیت‌ حقیقی‌ صهیونیسم‌ عنوان‌ کرد و گفت‌: کشورهای‌ اسلامی‌ باید با اتخاذ وحدت‌ رویه‌ و اقدامات‌ عملی‌ از جمله‌ تحریم‌ اقتصادی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ یاری‌ مردم‌ فلسطین‌ بشتابند.
همچنین‌ آقای‌ رحماندوست‌ دبیر جمعیت‌ دفاع‌ از ملت‌ فلسطین‌ در این‌ دیدار از ساختار تشکیلاتی‌ این‌ جمعیت‌ و برخی‌ فعالیتهای‌ آن‌ از جمله‌ تأسیس‌ خبرگزاری‌ قدس‌ و طرح‌ هر روز یک‌ عمل‌ برای‌ حمایت‌ از فلسطین‌، گزارشی‌ ارائه‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی