news/content
نسخه قابل چاپ
1384/06/09

پیام تسلیت در پی حوادث خونین و تألم‌بار کاظمین

در پی حوادث خونین و تألم‌بار عراق حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی ملت عراق را به حفظ انسجام و مأیوس کردن دشمن از تحقق اهداف تفرق‌برانگیز فراخواندند . متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
انالله‌واناالیه راجعون
امروز صدها تن از عزیزترین برادران و خواهران ایمانی ما، از پیر و جوان و کودک، زن و مرد، در اجتماع عظیم مردمی که در ماتم شهادت مولای ما، حضرت امام موسی‌بن‌جعفر علیه السلام، در شهر مقدس کاظمین و بغداد مشغول عزاداری بودند، بر اثر حادثه‌ای خونبار به لقاءالله پیوستند و همه را داغدار و سوگوار کردند.

ملت عراق که هنوز خاطره انفجارهای گذشته در شهرهای کربلا و نجف توسط دست‌پروردگان دشمن را از یاد نبرده، اینک در شهر مقدس کاظمین نیز دستخوش حمله‌ی آتشین دهشت‌افکنان مزدور و سپس ضایعه‌ی ناشی از تهدید آنان میگردد.

به یقین اشغالگران عراق که به بهانه‌ی امنیت، حضور شوم خود را بر ملت عراق تحمیل کرده‌اند مسئول اصلی این گونه حوادث مصیبت‌باراند و باید پاسخگو باشند.

اینجانب با قلبی اندوهگین، این مصیبت را به پیشگاه مقدس حضرت بقیةالله‌الاعظم روحی فداه، و نیز به ملت بزرگ عراق و به مراجع معظّم و حوزه‌های علمیه و دولت مردمی عراق تسلیت میگویم و با تضرع و ابتهال از خدای متعال نصرت کامل را برای ملت عراق مسألت میکنم و از حضرتش میخواهم که قربانیان این حادثه‌ی تلخ را با مولایشان امام موسی‌بن‌جعفرالکاظم علیه السلام محشور فرماید و به مصدومین شفای عاجل و به همه‌ی مصیبت‌دیدگان صبر و شکیبایی و اجر وافر عنایت فرماید.

از ملت هوشیار و مؤمن عراق میخواهم که به رغم دشمنان و توطئه‌گران، وحدت و انسجام خود را حفظ نماید و دشمن را از دستیابی به هدف این نوع توطئه‌ها که ایجاد تفرقه در ملت عراق است، مأیوس گردانند. خداوند شر مستکبران بیگانه از عاطفه و مروت را از سر عراقیان و همه‌ی امت اسلامی زائل فرماید.
سیّدعلی خامنه‌ای
۸۴/۶/۹     

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی