news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/12/21

دیدار رئیس جمهور اندونزی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار یودهو یونو -رئیس‌جمهور اندونزی- و هیأت همراه، به نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در همکاری و تفاهم با کشورهای اسلامی اشاره و تصریح کردند: دنیای اسلام با اتحاد و گسترش همکاری‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند به یک قدرت در جهان تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که کشورهای اسلامی بخش عظیمی از ثروت، جمعیت، سرزمین‌ها و گذرگاه‌های حساس دنیا را در اختیار دارند، خاطرنشان کردند: سیاست جمهوری اسلامی، اولویت‌دادن به همکاری و ارتباط هرچه نزدیک‌تر میان کشورهای اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی منطق آمریکا را منطق زور دانستند و افزودند: تسلیم‌شدن کشورها در مقابل زورگویی استکبار جهانی، موجب عقب‌ماندگی آنان می‌شود.
ایشان حرکت اندونزی را در قبال قطعنامه‌ی اخیر شورای امنیت، حرکتی خوب و شجاعانه توصیف کردند و افزودند: به طور یقین این نوع تصمیم‌گیری بر اعتبار یک ملت و دولت می‌افزاید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جنبش غیر متعهدها را نمادی از استقلال کشورهای دنیا دانستند و اظهار امیدواری کردند که این جنبش بتواند با همان اهداف و جهت‌گیری‌های اولیه فعال شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف و از بین بردن ملت فلسطین تصریح کردند: مقاومت ملت فلسطین نشان داد که این ملت، زنده و شجاع است و دنیای اسلام باید پشتیبان آنان باشد.
ایشان با اشاره به روابط مستحکم دو کشور ایران و اندونزی، بر اجرایی شدن توافقات دوجانبه تأکید کردند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور کشورمان- نیز حضور داشت، یودهو یونو -رئیس‌جمهور اندونزی- با اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی و تمدن غنی ایران گفت: آمادگی داریم همکاری‌های خود را در زمینه‌های گوناگون با ایران گسترش دهیم و از تجربیات ارزنده‌ی علمی ایران استفاده کنیم.
رئیس‌جمهور اندونزی موضع کشورش در شورای امنیت را برگرفته از تفکر و اندیشه‌ی قبلی دانست و افزود: مبارزه با یک‌جانبه‌گرایی و بی‌عدالتی در جهان و همچنین تقویت همکاری با کشورهای اسلامی و اعضای غیر متعهدها از جمله سیاست‌های اندونزی است.
یودهو یونو آمادگی کشورش را برای اجرایی‌کردن موافقت‌نامه‌ها با ایران اعلام کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی