news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/12/13

دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها نسل جوان دانشگاهیِ متدین را بهترین، قابل اعتمادترین و کارآمدترین عناصر انسانی برای انجام کارهای بزرگ خواندند و افزودند: این نسل جوانِ آگاه و خوش‌عاقبت، مؤثرترین عنصر شکل‌دهنده‌ی هویت و تاریخ ملت ایران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  انسجام و تعمیق نظری و نیز پیگیری منطقی، اصولی و مجدّانه را برای تحقق شعارها، آرمان‌ها و ایده‌ها، کاملاً ضروری برشمردند و با تأکید بر توجه کامل به خودسازی اخلاقی و دینی افزودند: عبور از صراط پرفراز و نشیب این جهان، نیازمند تقوا و خودسازی مستمر و توصیه‌ی متقابل برادران دینی به یکدیگر است.
رهبر معظم انقلاب  با انتقاد شدید از سخنان برخی مقامات آمریکایی درباره‌ی مجاز بودن دخالت در دیگر کشورها افزودند: ملت‌های مستقل با هجوم پنهان و آشکار نظام سلطه روبه‌رو هستند، چرا که دولتمردان امریکایی تصور می‌کنند کدخدای دهکده‌ی جهانی‌اند و همه‌ی ملت‌ها باید از خواست‌های آنان اطاعت کنند.
ایشان خاورمیانه را یکی از نقاط اساسی چالش بزرگ جهانی خواندند و در تبیین استعمار فرانوینی که در حال شکل‌گیری در منطقه است، افزودند: آمریکایی‌ها در تحقق نقشه‌ی کاملاً استکباری خاورمیانه‌ی بزرگ، در صددند حکومت‌هایی را در خاورمیانه روی کار بیاورند که دارای بزک دموکراسی باشند و در عین حال  صددرصد در پنجه‌ی سیاست‌های امریکا و کمپانی‌های سرمایه‌داری غرب باشند و متأسفانه برخی کشورهای خاورمیانه نیز که طعمه‌ی همین دام هستند، به واشنگتن در تحقق این اهداف شوم کمک می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب  جوهره‌ی چالش موجود در جهان را تلاش سرمایه‌داران صاحب قدرت برای سیطره بر سراسر جهان خواندند و افزودند: جنگ فقر و غنا که امام بزرگوار سال‌ها پیش مطرح کردند، واقعیتی است که این روزها، کاملاً ملموس است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استفاده‌ی نظام سلطه از ابزارهای رسانه‌ای و هنر برای تحقق استعمار فرانو و سیطره‌ی کامل بر جهان تأکید کردند با وجود همه‌ی تلاش‌های سلطه‌گرانه‌ی امریکا در تحقق اهداف خود ناکام خواهد ماند؛ به شرط آن‌که ملت‌ها با آگاهی، افزایش قدرت تحلیل و عزم راسخ در صحنه‌ی مقابله با نظام سلطه حاضر باشند.
ایشان ناکامی آمریکا در ۲۶ سال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران را دلیل آشکاری بر نتیجه‌بخش بودن آگاهی و ایستادگی ملت‌ها خواندند و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌های بزرگ ملت ایران در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها نشان می‌دهد که اگر ملتی با وحدت و انسجام و آگاهی، بر استقلال و آرمان‌های خویش ایستادگی کند، امریکا قادر به هیچ کاری نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  خارج کردن ملت ایران از صحنه را مهم‌ترین هدف فشارها و تحرکات اخیر آمریکا دانستند و افزودند: آن‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد فضایی شبهه‌ناک، ملت ایران را به این احساس برسانند که نباید و یا نمی‌تواند در مقابل نظام سلطه بایستد تا آن‌وقت زمینه برای تحقق اهداف استکبار در ایران فراهم شود. بنابراین همه‌ی دلسوزان باید در مقابله با این هدف امریکا، منطق مستحکم ایستادگی و پایداری را در افکار عمومی گسترش دهند و تعمیق ببخشند.
رهبر معظم انقلاب  با تأکید بر لزوم تقویت علم و دانش در کشور خاطرنشان کردند: امروز دانش به ابزار عمده‌ی سیطره‌ی غرب بر جهان تبدیل شده است و ریشه‌ای‌ترین کار در کشور، این است که جایگاه و قدرت علمی ایران را تا می‌توانیم ارتقأ ببخشیم که در این زمینه  دانشگاه‌ها، مسئولیت سنگینی دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به خشم مستکبران از پیشرفت علمی ایران در فناوری هسته‌ای افزودند: امریکا و اروپا با وجود اختلافاتشان در فشار به ایران برای دست‌برداشتن از غنی‌سازی اورانیوم، همراه و هم‌جهت هستند، چرا که غنی‌سازی، راهی به سوی پیشرفت علمی است و اگر ملتی بتواند این راه را طی کند، تلاش‌های مستکبران در مقابل او کم‌اثر می‌شود.
ایشان تلاش برای عقب‌نگهداشتن ملت ایران  را از دیگر دلایل مخالفت آمریکا و اروپا با پیشرفت دانش فناوری در ایران برشمردند و افزودند: نظام اسلامی به برکت پشتوانه‌ی مردمی در مقابل این فشارها می‌ایستد و با حرکت به سمت عدالت اجتماعی و دیگر آرمان‌های خود، کشوری نو و مستحکم می‌سازد که در آن  همه‌ی مردم از امکانات زندگی برخوردار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وحدت ملت ایران را یگانه‌راه تحقق اهداف ملی برشمردند و با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری افزودند: نقش دولت و نقش رئیس‌جمهور در پیمودن قاطع راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب، نقشی بسیار اساسی است و یک قوه‌ی مجریه‌ی سالم و کارآمد می‌تواند در حل مشکلات  کاملاً مؤثر واقع شود. بنابراین در انتخابات آینده باید چشم‌ها را باز کرد و از خدا کمک خواست تا از آزمایش پرهیجان و دشوار انتخابات  سربلند بیرون آمد.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی  آقای امینی -دبیر اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها- بر تداوم تلاش دانشجویان و دانشگاهیان برای تحقق اهداف انقلاب تأکید کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی