news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/06/28

دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  عصر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور، انتساب سپاه به حضرت سیدالشهدا علیه‌السّلام را یک افتخار بزرگ دانستند و تصریح کردند: حفظ و تقویت عناصر اصلی تشکیل‌دهنده‌ی هویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  مهم‌ترین وظیفه‌ی فرماندهان و مسئولان سپاه است.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار که در مجموعه‌ی ورزشی انقلاب شهر زنجان برگزار شد، ضمن تبریک خجسته‌سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام و روز پاسدار، استمرار افتخار انتساب سپاه به امام حسین علیه‌السّلام را منوط به حفظ عناصر این انتساب دانستند و افزودند: اخلاص، پارسایی، تعبد و بی‌اعتنایی به زخارف دنیوی، عناصر مشخصه‌ی سپاه است که این عناصر باید بیش از پیش تقویت شود.
ایشان با تأکید بر شکست‌ناپذیر بودن پایه‌ها و ساخت اصلی نظام جمهوری اسلامی به دلیل ویژگی دینی نظام و ایمان دینی مردم، لزوم هوشیاری مسئولان بخش‌های مختلف را خاطرنشان کردند و افزودند: مهم‌ترین راهبرد دشمنان  تضعیف پایه‌ها و بنیه‌ی نظام است که با توجه به عناصر قدرتی شکل‌دهنده‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنان راه به جایی نخواهند برد.
ایشان در همین خصوص تأکید کردند: انحلال فرهنگی، فشارهای مستمر اقتصادی، نفوذ در هسته‌های سیاسی و اجتماعی و از کار انداختن بازوهای فعال و توانمند نظام، رئوس برنامه‌ی دشمنان برای تضعیف پایه‌های نظام است که البته هر یک از این اقدامات  برای دشمنان هزینه‌های زیادی دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپاه را یکی از بازوهای فعال و توانمند نظام برشمردند و خاطرنشان کردند: سپاه پاسداران باید همزمان با پیشرفت در عرصه‌ی نظامی، روحیه‌ی انقلابی و دینی و انگیزه‌های معنوی را نیز تقویت نماید.
فرمانده کل قوا  با اشاره به نقش ایستادگی و مقاومت ملت ایران و مجموعه‌های توانمند نظام همچون سپاه، در سرنوشت آینده‌ی کشور، منطقه و جهان اسلام، طراحی قدرت‌های سلطه‌گر برای منطقه‌‌ی خاورمیانه را یادآور شدند و افزودند: مهم‌ترین هدف از طرح خاورمیانه‌ی بزرگ، ترسیم نقشه و تاریخ جدید برای این منطقه به منظور تسلط بر منابع انرژی و قدرت‌بخشیدن به صهیونیست‌هاست و مهم‌ترین مانع در مقابل این نقشه‌ی شوم  بیداری اسلامی می‌باشد که هسته‌ی مرکزی آن در جمهوری اسلامی ایران است.
 
در این مراسم، سردار سرلشگر صفوی -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- در سخنانی  تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا، بررسی عملکرد سپاه در یک سال گذشته، توجیه اهداف و برنامه‌های آینده و تحلیل اوضاع کشور و منطقه را از اهداف شانزدهمین مجمع فرماندهان و مسئولان سپاه اعلام کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی کرمانی -نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: سپاه پاسداران با عشق به امام حسین علیه‌السّلام شکل گرفت که یکی از مظاهر برجسته‌ی آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی