news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار آقایان الیاس هراوی و رفیق حریری رئیس جمهور و نخست‌ وزیر لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز آقایان الیاس هراوی و رفیق حریری رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان را به حضور پذیرفتند.
آقای هراوی در این دیدار مراتب خشنودی و شعف خود را از سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران کشورهای اسلامی ابراز کرد و گفت: این سخنان، بسیاری از اعضای کنفرانس را قلباً خوشحال کرد، زیرا علاوه بر شکل مواضع اتخاذ شده، مسائل کشورهای خاور‌دور و نزدیک با بیانی صریح مورد بررسی قرار گرفته بود.
وی لبنان را به سبب همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی، کشوری نمونه خواند و گفت: لبنان با تاریخ کهن خود، جغرافیای کوچکی دارد و اکنون 15درصد از خاک این کشور در اشغال رژیم صهیونیستی است.
آقای هراوی افزود: لبنان در حال حاضر به یک جبهه باز برای تجاوزات و بمبارانهای مکرر و شبانه روزی اسرائیل تبدیل شده است؛ اما تا هنگامی که حتی یک وجب از خاک لبنان در اشغال دشمن باشد، همه ما مقاومت خواهیم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، همزیستی ادیان الهی را یک واقعیت زیبا در ایران و لبنان توصیف کردند و فرمودند: مقاومت در برابر متجاوزین، حق مردم لبنان است و تأکید رئیس جمهور مسیحی لبنان که خود را جزیی از مقاومت می‌داند، برای ما بسیار دلنشین و شیرین است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع از شرف لبنان و مقاومت در برابر پدیده اهانت‌آمیزی مانند اسرائیل را یک ارزش توصیف کردند و فرمودند: لبنان از خود یک شخصیت و جوهر حقیقی به دنیا نشان داده است و بر اساس همین واقعیت است که مردم ایران مسائل لبنان را ، مسائل داخلی خود تلقی می‌کنند، از شادی مردم لبنان شاد و از مصیبت آنان، مصیبت‌زده می‌شوند.
مقام معظم رهبری در سخنانشان مسأله فلسطین و لبنان را به مجموعه بشریت مربوط دانستند و اظهار امیدواری کردند که کنفرانس اسلامی نسبت به مسأله فلسطین و لبنان، یک حرکت و ابتکار تازه را از خود نشان دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جری‌تر شدن دولت غاصب اسرائیل را نتیجه نشان دادن نرمش در برابر روحیه استکباری اسرائیل عنوان کردند و فرمودند: هر کس نسبت به مقاصد اسرائیل چشم پوشی کند، در حقیقت خود را فریب داده است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی