news/content
نسخه قابل چاپ
1382/08/30

بازدید فرمانده کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوایی سپاه

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در بازدید از تازه ترین دستاوردها، پیشرفتها و آمادگی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کردند: نظام جمهوری اسلامی بر اساس منطق عقلانی و متکی بر قدرت معنوی، ضمن دفاع از هویت ملی و اسلامی و حقوق ملت خود، هیچگاه از آرمانهای والای انقلاب دست بر نخواهد داشت. در ابتدای این مراسم همزمان با ورود فرمانده کل قوا به میدان، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.
سپس حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در محل یادمان شهیدان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کردند.
مقام معظم رهبری همچنین از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در این مراسم با اشاره به تفاوت منطق قدرت معنوی متکی بر ارزشهای " حقانی و انسانی" با منطق قدرت مادی متکی بر ابزار صرف مادی، پیروزی نهایی را متعلق به قدرت معنوی دانستند و تصریح کردند: امروز ملت ایران و نیروهای مسلح آن اعم از سپاه بسیج و ارتش با تلفیقی از امکانات مادی و قدرت معنوی، آمادگی دارد تا با عزمی راسخ و در هر مکانی که لازم باشد، در مقابل دشمن بایستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه در منطق قدرت مادی، ظلم به انسانها، نادیده گرفتن ارزشهای انسانی، تحقیر انسانها، تجاوز به سرزمین دیگران و سلب منافع ملتها جائز شمرده می شود، نظام استکباری آمریکا را نمونه آشکار قدرت متکی بر ابزار مادی خواندند و با اشاره به هدف اصلی آمریکا یعنی تامین منافع استکباری خود تاکید کردند: اینگونه قدرتهای مادی و استکباری که عملا از منطق جنگل پیروی می کنند با وجود قدرتنمایی ظاهری، به پیروزی حقیقی نخواهند رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای نظام جمهوری اسلامی را نمونه ای از قدرت معنوی که عنصر اصلی آن مردم و دفاع از ارزشهاست دانستند و افزودند: قدرت معنوی در 24 سال گذشته در ایران امتحان خود را پس داده است و این قدرت در هر مکانی هم که تبلور یافته همانند لبنان و فلسطین، قدرتهای مادی نتوانسته اند آنرا به زانو در آورند.
ایشان با اشاره به برتری ظاهری آمریکا در مقابل قدرت مادی رژیم صدام افزودند: آمریکاییها بعد از آن مرحله ، اکنون در مواجهه با قدرت و اراده عمیق مردم عراق که خواهان خروج اشغالگران هستند، احساس ضعف و ناتوانی می کنند.
فرمانده کل قوا همچنین با قدردانی از فعالیتهای با ارزشی که در نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفته ، این نیرو را به ارتقای بیش از پیش آمادگی های خود در عرصه های معنوی، مادی و علمی توصیه کرد.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری، سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آمادگی همه جانبه نیروهای چهارگانه سپاه از قدرت بالای یگان موشکی، استفاده از تاکتیک ها و ابتکارات ویژه در جنگ های هوایی و در یایی، واکنش سریع و اتصال به قدرت بی پایان نیروی مردمی بعنوان ویژگیها و توانایی های منحصر بفرد سپاه پاسداران نام برد.

سردا سرتیپ کاظمی فرمانده نیروی هوایی سپاه نیز با اشاره به بهره گیری این نیرو از علوم پیشرفته و بومی کردن این علوم ، از دستاوردهای نیروی هوایی سپاه در بهره گیری از موشک های دوربرد، جنگنده ها، هلی کوپترهای تهاجمی و ترابری، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین طراحی موشک و هلی کوپتر و ساخت قطعات مختلف گزارشی بیان کرد.
در این مراسم که در پایگاه بالگرد فتح برگزار شد یگانهای مختلف نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
در این رژه عملیات تاکتیکی هلی کوپترها، هلی برن، و انتقال تجهیزات نیز انجام شد و جنگنده های سوخو25، هلی کوپترهای تهاجمی و ترابری و موشک شهاب 3 به نیروی هوایی سپاه ملحق شد.
فرمانده کل قوا، سپس از نمایشگاه عملکرد نیروی هوایی سپاه پاسداران بازدید کردند.در این نمایشگاه معاونتهای ستادی از جمله عملیات و اطلاعات، جهاد خود کفایی و تحقیقات - تعمیرات، نگهداری و بازسازی -هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد)- فرماندهی مهندسی- فرماندهی پدافند-ماشین آلات و یگان موشکی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گوشه هایی از طرحها، فعالیتها و دستاوردهای خود را ارائه کرده اند.
بخش عمده این نمایشگاه به عرضه نمونه هایی از پیشرفتهای فنی و تجهیزاتی نیروی هوایی سپاه در تولید انواع موشک یا بردهای مختلف ، انواع بالگرد، سیستم های پدافندی و ساخت قطعات اختصاص یافته است.

نمودارها وآمارهایی از شرکت فعال مهندسی نیروی هوایی سپاه در طرحهای سازندگی و پروژه های عمرانی و ملی از جمله سد کارون 4 ، راه آهن دوخطه تهران و مشهد و طرحهای عظیم انتقال آب نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
هنگام بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از بخشهای مختلف نمایشگاه فرماندهان نیروی هوایی سپاه پاسداران و مسئولان غرفه ها توضیحات لازم را بیان کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در نشستی با فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی سپاه پاسداران ، با ابراز خرسندی فراوان از پیشرفتهای مختلف این نیرو افزودند: دستاوردهای درخشان نیروی هوایی سپاه مایه تعجب نیست چرا که هرجا جوانان مومن و حزب اللهی وارد میدان شوند، چنین کارهای شگفت آوری صورت خواهد گرفت و رمز پایداری انقلاب اسلامی در مقابل دشمنی بی پایان استکبار نیز، در همین حقیقت نهفته است. ایشان، اعتماد به نفس ملی، امید به آینده و باور به پیروزی در مقابل زورگویان جهانی را ازجمله آثار حضور جوانان مومن و متعهد در عرصه های مختلف کشور خواندند و افزودند: نشانه های عمیق دانش، تخصص، ایمان و معرفت، در نیروی هوایی سپاه، کاملا آشکار است و این روند مثبت باید ادامه یابد.
فرمانده کل قوا با تاکید بر توجه کامل به انضباط، تحقیقات علمی، تربیت نخبگان و متخصصان و استفاده کامل از ظرفیت صنعت داخلی افزودند: هرکس هرجا هست کار و تلاش بیشتر را در سرلوحه اهداف خود قرار دهد تا ملت ایران به جایگاه حقیقتا شایسته خود دست یابد.

در ابتدای این نشست سرتیپ کاظمی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران اعلام کرد: پرسنل، فرماندهان و متخصصان نیروی هوایی با درک مسئولیتهای سنگین خود، همچنان به تلاش بی وقفه برای تقویت بنیه دفاعی ملت ایران ادامه خواهند داد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی