news/content
نسخه قابل چاپ
1359/01/25

عدم نگرانی ازقطع رابطه با امریکا (پاسخ پیام پاپ)

عنوان: عدم نگرانی ازقطع رابطه با امریکا (پاسخ پیام پاپ)
تاریخ: ۱۳۵۹/۰۱/۲۵
محل: تهران، شمیران، دربند
موضوع: عدم نگرانی ازقطع رابطه با امریکا (پاسخ پیام پاپ)
مناسبت:  
ژان پل دوم (رهبر کاتولیک‌های جهان)
 

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

عالیجناب پاپ، ژان پل دوم

مکتوب آن عالیجناب براساس نگرانی از تیرگی بین کشور اسلامی ایران و ایالات متحدۀ امریکا واصل گردید.

از حُسن نیت آن جناب قدردانی می‌کنم. و خاطر محترم را متوجه می‌کنم که ملت شریف مجاهد ما این قطع روابط را به فال نیک گرفته و برای آن جشن عظیم بپا کرده و چراغانی‌ها و پایکوبی‌ها نمودند.

از دعای شما به درگاه خداوند متعال برای ملت مبارز ما شکر گزارم؛ لکن متذکر می‌شوم که جناب شما از انگیزه‌های تیرگی‌های دیگر و مشکلات خطرناک بزرگتر که مرقوم داشته‌اید نگران نباشید، که ملت اسلامی ایران از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید استقبال می‌کند و از خطرهای بزرگتر که مرقوم شده است، هراس ندارد. و آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائن سابق تجدید شود. و با امید به خدای متعال تجدید نخواهد شد.

من از جنابعالی با نفوذ معنوی که بین ملت مسیح دارید می‌خواهم که دولت امریکا را از عواقب ستمگری‌ها و زورگویی‌ها و چپاولگریها بترسانید؛ و آقای کارتر را، که با شکست نهایی مواجه است، نصیحت کنید که با موازین انسانی با ملت‌هایی که می‌خواهند استقلال مطلق داشته باشند و وابسته به هیچ قدرتی در جهان نباشند رفتار کند، و از تعلیمات
حضرت مسیح ـ سلام‌اللّه‌ علیه ـ پیروی نماید و خود و دولت امریکا را بیش از این در معرض رسوایی قرار ندهد. از خداوند متعال سعادت مستضعفین جهان را خواستار و قطع ایادی ستمگران را امیدوارم.

۲۵ فروردین ۵۹

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی