news/content
نسخه قابل چاپ
1358/02/27

مجاهدت زنان ایران

عنوان: مجاهدت زنان ایران
تاریخ: ۱۳۵۸/۰۲/۲۷
محل: قم
موضوع: مجاهدت زنان ایران
مناسبت:  
حضار: اقشار مختلف مردم شهرستانها و بانوان
 

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

زن، مظهر تحقق آمال بشری

روز بزرگ و اجتماع عظیم و محل مبارک، روز ولادت زهرای مرضیه که روز زن است، روز پیروزی زن است و روز نمونۀ زن در عالَم است. زن نقش بزرگی در اجتماع دارد. زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش دِه زنان و مردان ارجمند است. از دامن زن مرد به معراج می‌رود. دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است. روز بزرگی است، یک زن در دنیا آمد که مقابل همۀ مردان است. یک زن به دنیا آمد که نمونۀ انسان است. یک زن به دنیا آمد که تمام هویت انسانی در او جلوه‌گر است. پس روز، روز بزرگی است؛ روز شما زنان است.

زنان ایران پیشقدم در جهاد

زنان در عصر ما ثابت کردند که در مجاهده همدوش مردان بلکه مقدّم بر آنانند. زنان ایران، هم مجاهدات انسانی عظیم کرده‌اند و هم مجاهدات مالی. این طبقۀ محترم زنها که در جنوب تهران و در شهر قم و در سایر شهرها هستند، همین خانمهای محجبه، همینها که مظهر عفاف هستند، در نهضت پیشقدم بودند و در ایثار مال هم پیشقدم. ایثار کردند جواهرات و طلاهایی که دارند، برای مستضعفین، عمده در این امور آن قصد پاک است. خداوند چند آیه برای چند قرص نان که حضرت امیر ـ سلام‌اللّه‌ علیه ـ و عائله‌اش صدقه دادند، ... چند آیه نازل فرمود. این آیات برای قرص نان نیست، این آیات برای اخلاص، برای آنکه برای خدا بود. ارزش اعمال به معنویات اعمال است. خواهرهای ما که در عصر نهضت شرکت داشتند ارزش اعمال آنها بیشتر بود از ارزش اعمال مردها، آنها با پرده‌های عفاف بیرون آمدند و با پردۀ عفاف با مردان هم‌صدا شدند و پیروزی را تحصیل کردند و حالا هم با قصد خالص آنچه که در ایام عمر تهیه کردند برای مستمندان دادند. این ارزش دارد، متمکنین اگر میلیونها بدهند، به قدر ارزش این نیست. پس روز زن، روز با اهمیتی است و امروز روز زن است و امروز روز مخدرات است و اجتماع عظیم؛ اجتماع از اقشار مختلفه آنهایی که نمی‌توانستند با هم مجتمع باشند؛ آنهایی که اختناق نمی‌گذاشت با هم مجتمع شوند، همه با هم مجتمع شدند؛ همه با هم، برادر و خواهر، برادر و خواهروار مجتمع شدند. مجتمع شدند در مکان مقدس، مکان مقدس فیضیه، محلی که علم از آنجا به همۀ اقطار سرازیر می‌شود. محلی که احکام الهی در آن بیان می‌شود. مکانی که از آن علم به همه جا رفت و از علم[نیز]جهاد به همه جا. زن و مرد قم نمونه‌اند در علم و در عمل. زن و مرد ایران نمونه‌اند در علم و در عمل؛ در جوار حضرت فاطمۀ معصومه ـ سلام‌اللّه‌ علیها ـ و روز ولادت صدیقه ـ علیهاسلام ـ و اجتماع امت اسلامی در محلی که از اسلام است.

حفظ قیامِللّه‌ و وحدت کلمه

دوستان من! این اجتماع را، این وحدت را حفظ کنید. شیاطین در صدد اختلاف انداختن هستند. این وحدت کلمه را حفظ کنید. این قیامِللّه‌ را حفظ کنید. تا قیام شما برای خداست پیروز هستید. آنان که به عناوین مختلف درصدد تفرقه هستند خیانت به ملت می‌کنند؛ خیانت به کشور می‌کنند؛ خیانت به اسلام می‌کنند؛ با هوشیاری فعالیت و توطئه‌های آنها را خنثی کنید. اینها که بین اقشار ملت در اطراف مملکت آشوب می‌کنند و در صدد اختلاف انداختن هستند، عمال خارجی هستند؛ عمال امریکا هستند؛ جیره‌خوار آنها هستند؛ از آن طرف مرزها پول می‌آید پیش اینها و اینها بین کارگرها تقسیم می‌کنند که کار نکنید؛ کار نکنید که کارخانه‌ها راه نیفتد. کشاورزها را مانع می‌‌شوند از اینکه به شغل خودشان ادامه دهند. ای کارگران محترم! ای کشاورزان عزیز! به کار خود ادامه دهید. از اختلاف کلمه دست بردارید. امروز روزی است که همه باید برای اسلام و برای کشور خودتان کار کنید. همه مکلف هستید. اینها که جلوگیری از کار شما می‌کنند، می‌خواهند برای اربابهای خودشان راه باز کنند؛ می‌خواهند ما را باز به آن ذلت[و]زحمت بکشند. خداوند شما را از شرّ آنان حفظ کند.خداوند اسلام و مسلمین را پیروز فرماید. خداوند به ما قدرت تفکر بدهد. خداوند به شما سعادت و سلامت عنایت فرماید..

والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌ و برکاته

 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی