news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبرعکسعکسصوتصوتعکس پوستریعکس پوستری
1393/01/20
در روز ملی فناوری هسته ای برگزار شد:

دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی با رهبر انقلاب

در روز ملی فناوری هسته‌ای، رئیس، مدیران، کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده‌ی بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده میکنید به شرح زیر است:

 ما با این شیوه‌ی جدیدی که در تعامل مذاکراتی، دولت جمهوری اسلامی اقدام کرد و طراحی کرد موافقت کردیم. گفتیم آن جوّ جهانی شکسته بشود. از دست دشمن ابتکار عمل گرفته بشود و جمهوری اسلامی بتواند [نشان بدهد و ] برای افکار عمومی دنیا، برای همه‌ی کسانی که در دنیا بدون هیچ‌گونه غرض و مرضی درباره‌ی مسائل قضاوت میکنند روشن بشود که حقیقت مسئله چیست؟ که خب حالا مذاکراتی دارند میکنند. این مذاکرات به هیچ وجه به معنای این نیست که جمهوری اسلامی از حرکت علمی و فناوری هسته‌ای ذره‌ای کوتاه خواهد آمد. این را همه‌ی شما بدانید و توجه داشته باشید و همه بدانند. آنچه که در زمینه‌ی هسته‌ای تا امروز به دست آمده است یک بشارتی است، یک مژده‌ای است برای ملت ایران، برای اینکه میتوانند راه‌های بسیار رفیع قلّه‌های علم و فناوری را بپیمایند. چه در این صنعت و چه در همه‌ی صنایع مهم و حیاتی دیگر. این هیچ نبایستی متوقف بشود یا حتی کُند بشود.

 لذا در همین مذاکرات هم، مذاکره‌کنندگان ما تأکید کردند و پافشاری خواهند کرد و باید بکنند برای اینکه کار تحقیق و توسعه و پیشرفت در زمینه‌ی فعالیت‌های هسته‌ای به هیچ وجه توقف بردار نیست. کما اینکه هیچکدام از دستاوردهای فناوری هسته‌ای هم قابل توقف نیست، قابل تعطیل نیست. آنچه که امروز به دست آوردید اینها افتخاراتی است، اینها مال ملت ایران است، کسی حق ندارد برروی اینها معامله کند و کسی هم معامله نخواهد کرد.

... خوشبختانه استعدادها خیلی خوب است. دشمنان ما هم یک‌روزی بود که باور نمیکردند. آن‌روزی که مذاکرات مربوط به سوخت بیست درصد که احتیاج بود برای این راکتور تهران و مذاکرات پیچیده و سختی انجام گرفته بود و طرف‌ها خیال میکردند که جمهوری اسلامی را در سه کنج گیر آوردند؛ خب یک شکلی یک شیوه‌ای، یک فرمولی بالاخره تأیید شد، تصویب شد. بنا شد که اقدام بشود. آمریکایی‌ها اخلالگری کردند، خرابکاری کردند نگذاشتند.

 بعد از آنی که همه چیز تمام شده بود و قطعی شده بود، آمریکایی‌ها نشان دادند که بنایشان بر اعمال غرض است. بنایشان بر دشمنی است. بر ایجاد اختلال است. برخلاف آن چیزی که به دوستانشان در منطقه و در منطقه‌ی آمریکای جنوبی گفته بودند که: نه ما میخواهیم قضیه حل بشود و چه بشود. که بعضی از مسئولین ما هم اینجا باور کرده بودند که اینجوری خواهد بود. بنده از همان اول گفتم که آمریکایی‌ها نخواهند گذاشت. ولی خب شما بروید امتحان کنید. رفتند به نقطه‌ی عملی و فعال رسیدند، آمریکایی‌ها زدند زیرش. ما گفتیم خب این همان چیزی بود که ما از پیش میدانستیم.

 دانشمندان هسته‌ای گفتند ما خودمان میله‌ی سوخت و صفحه‌ی سوخت را تولید خواهیم کرد. وقتی این خبر گفته شد غربی‌ها تمسخر کردند، گفتند اینها بلوف میزنند. خاطر جمع بودند که اینکار نخواهد شد و اینکار در کمتر از زمانی که قبلاً پیش‌بینی شده بود انجام گرفت. دشمنان جمهوری اسلامی مبهوت شدند. در همه‌ی قضایا همین‌جور است.

 ... تبلیغات دشمن یک امتدادی هم گاهی در داخل پیدا میکند. بعضی‌ها مسئله‌ی هزینه-فایده را مطرح میکنند. نگاه کنیم ببینیم در مقایسه‌ی هزینه‌هایی که داریم میپردازیم با فوایدی که میبریم کدام بالاتر است؟ بنظرم خیلی همراهِ با نگاه ساده‌اندیشانه و عامیانه است این نگاه. چه‌جور هزینه‌ای کدام هزینه‌ها را میگویند؟ تحریم را میگویند؟ فشارهای سیاسی را میگویند؟ خب این تحریم و فشارهای سیاسی بهانه‌اش هسته‌ای است. آن‌روزی که ما هسته‌ای را هم نداشتیم همین فشارها بود. آنروزی که ما مسئله‌ی هسته‌ای را نداشتیم؛ رئیس جمهور کشور را در یک دادگاه یک کشور غربیِ اروپایی محاکمه کردند به‌طورغیابی، متهم کردند. از این بالاتر! امروز جرأت این کارها را هم نمیکنند، به‌خاطر همین اقتدار ملی‌ای که خوشبختانه ملت پیدا کرده است.

 تحریم و فشار سیاسی، ناشی از هویت مستقل ملت ایران و جمهوری اسلامی است که از ایمان او و از اعتقاد اسلامی او سرمنشأ میگیرد. از نگاه به افق‌های بلند آینده‌ایست که این ملت و این نظام دارد. دشمنی‌ها بخاطر این است. اگر هسته‌ای هم نبود، همین فشارها، همین تحریم‌ها به یک شکل دیگری بود. کما اینکه الان میبینید دیگر. الان دارند مذاکرات هسته‌ای میکنند غروم غروم آمریکایی‌ها شروع شده که بله بعضی از این تحریم‌ها مربوط به حقوق بشر است. خیلی خب، حالا حقوق بشر را هم طبق استانداردهای شما درست کردیم، یک عیب دیگری پیدا میشود. تا وقتی شما زیر بار تحمیل زورگو و قلدر محله نرفتید بهانه گیری ادامه دارد. راهش چیست؟ راهش این است که به قلدر محله بفهمانید، شما زور قبول نمیکنید. شما زیر بار زور نمیروید. تنها راهش این است.
 
گزیده دیدار: گزیده‌ای از بیانات رهبرانقلاب در دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی