news/photo/album
1395/2/23نسخه قابل چاپ

کتابخوانی | عادت به کتاب

مسئله‌ی فرهنگ «کتابخوانی» در کشور ما یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب از سال‌های گذشته تا کنون بوده است. ایشان معتقدند: «در جامعه‌ی ما بی‌اعتنائی به کتاب وجود دارد.» و «با تلخی‌ باید اعتراف‌ کنیم‌ که‌ رواج‌ کتاب‌ و روحیه‌ی‌ کتابخوانی در میان‌ ملت‌ عزیز ما که‌ خود یکی‌ از مشعلداران‌ فرهنگ‌ و کتاب‌ و معرفت‌ در طول‌ تاریخ‌ پس‌ از ظهور اسلام‌ بوده‌ است‌، بسی‌ کمتر از آنچیزی‌ است‌ که‌ از چنین‌ ملتی‌ انتظار می‌رود.»؛ «ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.»
از این رو، با توجه به جایگاه مسئله‌ی فرهنگ در منظومه اندیشه رهبر انقلاب اسلامی و همچنین توصیه‌های مکرر ایشان درباره «کتاب و کتابخوانی»، پایگاه KHAMENEI.IR در نظر دارد مجموعه پوسترهای «کتابخوانی» را به مرور تهیه و منتشر کند.
دومین طرح از این مجموعه، با عنوان «عادت به کتاب» منتشر شد:
«به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ ... وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه‌ای هست که تفریح می‌کنند، حتما بخشی از آن روزها را به کتاب خواندن اختصاص دهند. ۷۲/۲/۲۱»
پیش از این نیز، مجموعه‌ی چندرسانه‌ای «رسم کتابخوانی» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته بود.
 
در این رابطه بخوانید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *
نظرات مخاطبان : [ تعداد نظرات منتشره : 2 نظر ]
محمد روحانی ،
1395-02-24 - 07:42

سلام خدا قوت . با تشکر از زحمات شما 
سلام ما را به امامان برسانید .در حد توان در امامزاده شهید سید حمزه  علیه السلام  شهرستان کاشمر برای کودکان غرفه  کتاب و فضای مطالعه قار داده ایم .ودر برنامه های مسابقه و ترویجی نیز به این مهم می پردازیم .
یا علی
حسین ،
1395-02-23 - 22:52

سلام
ان شالله این دغدغه رهبر فرزانه با کمک شما و مردم بدون دخالت دولت برطرف بشه و رضایت آقا رو از بابت کتابخوانی در کشور بدست بیاریم.
سال 1403
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی