news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/24

استقبال یک عالم سوری از بیانات وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب/ بازتاب

استقبال یک عالم سوری از بیانات وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب

شیخ "علاء الدین الحموی" از علمای سوریه با استقبال از بیانات وحدت آفرین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، گفت: این اقدام تحرکات فتنه انگیزان و تکفیری ها را خنثی و راه را بر توطئه گران خواهد بست.

رییس دانشکده الاوزاعی در سوریه چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری "العالم" اظهار داشت: دعوت امت اسلامی توسط رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به وحدت و یکپارچگی، دعوتی برای همه علمای دین است تا جلوی فعالیت فتنه انگیزان و تکفیری ها را بگیرند و آنان را در تاثیر گذاری بر جامعه اسلامی آزاد نگذارند.

شیخ الحموی گفت: دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به اتحاد امت اسلامی، ضرورت اتحاد مسلمانان را به آنان یادآورد شد، به ویژه آن که دشمنان اسلام علیه امت اسلامی با یکدیگر متحد شده اند و این درحالی است که مسایل مشترک بسیاری وجود دارد که مسلمانان می توانند حول آنها با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: اعتقاد علمای شیعه و اهل تسنن به ضرورت اتحاد به عنوان یک راه علمی و عملی و راهنمایی امت اسلامی به پیمودن این راه پایه و اساس اتحاد امت اسلامی است و این امر فرصت را از کسانی که همواره به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند سلب می کند.

الحموی خاطرنشان کرد: فتنه انگیزان با نادیده گرفتن سفارش های پیامبر اکرم (ص) که همواره تکفیر اهل قبله را منع کرده اند؛ به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانانی هستند که به یکتایی خداوند و پیامبری حضرت محمد (ص) معتقدند و از کتاب آسمانی و قبله مشترکی برخوردارند.

وی گفت: اهمیت و ارزش اتحاد اسلامی با نگرش به تلاش های پیگیر و مستمر دشمنان علیه امت اسلامی مشخص می شود، بنابراین نباید به دشمن فرصت داد تا با سوء استفاده از یکی از اعضای منتسب به این امت سخن بگوید و میان مسلمانان تفرقه بیافکند.

این عالم سوری تاکید کرد: نادانی و نداشتن آشنایی درست با دین اسلام از مسایلی است که مانع از اتحاد امت اسلامی می شود و به دشمنان اسلام فرصت نفوذ و تفرقه افکنی می دهد.

وی گفت: باید نسل های مختلف امت اسلامی را به خوبی با دین آشنا کرد و به آنان ضرورت احترام به یکدیگر را آموخت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی