news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/23

رهبر: علما و روحانون شیعه و سنی از مواضع تفرقه‌آمیز دوری کنند/ گفت وگو

رهبر: علما و روحانون شیعه و سنی از مواضع تفرقه‌آمیز دوری کنند
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: علما و روحانون شیعه و اهل تسنن باید دقت کرده و از مواضع تفرقه‌آمیز دوری کنند تا وحدت و اتحاد مسلمانان حفظ شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع علما و روحانیان سنندج اظهار داشت: هم علما و روحانون شیعه و هم علمای اهل تسنن باید دقت کرده و از مواضع تفرقه‌آمیز دوری کنند تا وحدت و اتحاد مسلمانان حفظ شود.

وی افزود: نقش روحانیت در تقویت اتحاد ملی و وحدت مسمانان بسیار مهم است و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع نشان از حساسیت این موضوع دارد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: روحانیت در هر جامعه‌ای هم رسالت‌هایی ویژه بر عهده دارند و هم نظراتشان میان مردم از مقبولیت برخوردار است بنابراین موضع‌گیر‌یهای آنها برای هدایت مردم بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روایات ما هم دو گروه در شکل‌دهی آراء عمومی مهم شمرده شده‌اند؛ علما و امرا، بنابراین اگر روحانیان نقش خود را به درستی انجام ندهند مردم نیز دچار گمراهی خواهند شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی