news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/23

سبحانی‌نیا: محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرهیز از اختلافات بود/ گفت وگو

سبحانی‌نیا: محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرهیز از اختلافات بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان پرهیز از افتادن به دام دشمن و نهی از اختلافات بود.

حسین سبحانی نیا عصر امروز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه روحانیت به عنوان قشر آگاه جامعه و متعهد به اصول انقلاب اسلامی طبعا نقش و رسالت سنگین تری را در حفظ انقلاب اسلامی دارد، یادآور شد: از این جهت در بسیاری زمینه‌ها و بخش‌ها روحانیت می‌تواند به عنوان الگوی جامعه باشد، به همین جهت هم هست که اگر مردم نقطه ضعفی از روحانیت ببینند تحمل این نقطه ضعف برایشان غیرقابل تحمل می‌شود.

وی افزود: علمای اسلامی نقش ویژه‌‌ای در حفظ جامعه از حوادث مورد تهدید مخالفان اسلام دارند و علمای جامعه وظیفه دارند به عنوان چراغ راه جامعه، دشمن شناس باشند و نحوه برخورد با دشمن را تبیین کنند.

نماینده مردم نیشابور ادامه داد: محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این سفر پرهیز از افتادن به دام دشمن و نهی از اختلافات بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند اگر روحانیون وارد این مقولات شوند و شیعه، سنی را تکفیر کند و سنی، شیعه را، دیگر هیچ همکاری بین این دو مذهب قابل حصول نیست.

سبحانی‌نیا افزود: ‌امروز دشمن این مساله را به عنوان موضوع محوری در دستور کار خود قرار داده است و افرادی که در این مجموعه ممکن است دارای تعصبات خاص باشند تا این اختلافات را تشدید کنند به گفته رهبر معظم انقلاب مزدور دشمن هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: دشمن پس از گذشت 30 سال از انقلاب، به این نتیجه رسیده است که تنها راه نفوذ در بین مسلمانان ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن و ایجاد فاصله بین روحانیت و مردم است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی