news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/23

نگاه مبتنی برمبانی فقهی رهبری،ترفندهای مخالفان اسلام راخنثی کرد/ گفتگو

نگاه مبتنی برمبانی فقهی رهبری،ترفندهای مخالفان اسلام راخنثی کرد

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق تاکید کرد: دستور رهبر معظم انقلاب برای پخش اذان اهالی تسنن و تشیع از سیمای مرکز کردستان تصمیمی بسیار هوشمندانه و مبتنی بر مبانی فقهی و شرعی است.

حجت الاسلام احمد مبلغی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان جهان اسلام مترصدند تا از آنچه که نیست منشایی برایجاد تفرقه بین تشیع و تسنن استفاده کنند، قطعا نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب می‌تواند ترفندهای مخالفان اسلام را خنثی کند.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در این استان به موازات پرحجم شدن تبلیغات دشمنان و سواستفاده آنها از اختلافات جزئی که توجیهات شرعی دارد، از نگاه هوشمندانه و بسیار دقیق ایشان حکایت داشت که در جهت قوی‌تر کردن تعامل شیعه و سنی ایراد شد.

مبلغی با تاکید بر اگر تصمیمات مبانی فقهی داشته باشد تعامل شیعه و سنی را مستحکم تر می‌کند، گفت: طبیعی است با اتخاذ اینگونه تصمیمات فضای وحدت تشیع و تسنن وارد فاز جدیدی می‌شود که تمام رخنه‌‌ها را برای نفوذ دشمن سد می‌کند.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق ضمن اشاره به این نکته که مذاهب شیعه و تسنن اجازه تعامل سازنده را به یکدیگر داده‌اند،‌ یادآورشد: جامعه اسلامی می‌تواند با بهره گیری از این فرصت، تعامل قومیت‌های متنوع را آنچنان برجسته نشان دهد که این تعامل سازنده، راه را برای توصیف‌ها و قرائت‌های منفی دشمنان اسلام ببندد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی