others/content
نسخه قابل چاپ

ابوترابی‌ و توکلی خبردادند:

نظر رهبر انقلاب برای کنارگذاشتن مشایی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور، در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: حذف رحیم مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رییس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است. نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست جمهور کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ گردیده است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.

وی این مساله را مطالبه‌ جدی رهبر انقلاب و خواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این خواسته در احترام به نظر رهبر معظم انقلاب و در قدرشناسی از نگاه علما و مراجع تقلید، چند ماه قبل از رییس‌جمهور درخواست شد و امروز نیز به طور جدی و موکد در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس است.

نماینده مردم قزوین با بیان این‌که باید در اطاعت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، احترام به مراجع عظام و در پاسخ مثبت به نگاه قاطع مجلس شورای اسلامی نسبت به قبول استعفا و یا عزل رحیم مشایی اقدام شود، یادآور شد: باید در یک تعامل منطقی، عقلانی، اخلاقی و قانون‌مدار همان طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) تبیین گردید، برای انتخاب مدیران ارشد نظام و فراهم آوردن زمینه‌ی افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی، تلاش نمود.

همچنین احمد توکلی، ضمن تائید قطعی بودن نظر رهبری انقلاب دربرکناری مشائی از معاونت اول دولت دهم ، به مهر گفت: علاوه بر این، در ابلاغ نظر رهبری بر بکار نگرفتن مشائی در پست ها و معاونت های کلیدی مجموعه کابینه دهم نیز تاکید شده است.

دکتر احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ابلاغ کتبی نظر رهبرمعظم انقلاب به احمدی نژاد در روز شنبه برای لغو حکم اسفندیار رحیم مشائی از معاون اولی دولت قطعی است.

نماینده مردم تهران با اشاره به صحبتهای اخیر مجتبی هاشمی ثمره و برخی مشاوران احمدی نژاد مبنی بر عدم تجدید نظر در انتصاب مشائی ، یادآور شد: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره مسئله انفکاک غیرقانونی سازمان حج وزیارت از سازمان اوقاف والحاق آن به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است، که ابتدا تکذیب می نمود ولی بعد از اینکه ری شهری نماینده مقام معظم رهبری در خصوص غیرقانونی بودن این مسئله مصاحبه نمود، غیرقانونی بودن آن را تائید کرد.

وی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد که هم اکنون شرایطی بوجود آمده است که بایستی توجه بیشتری به این موضوع می شد.

در این رابطه:
متن نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در مورد آقای مشایی
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی