در خلال تهاجم فرهنگی، مسألهی تبلیغات قرار میگیرد.تبلیغ خیلی مؤثّر است. امروز عامل عمدهی حادثهای که در افغانستان در حال انجام است، همین رادیوهای بیگانهاند که آتش جنگ را هر روز در آنجا تیزتر میکنند. رادیوها در بسیاری از نقاط عالم به ایفای نقش میپردازند. در قضایای مناطق تازه استقلال یافته و در قضایای روسیه و بالکان نیز، آتش میسوزانند و حقیقتاً روی ملّتهای ضعیف و بیخبر، تأثیر شکنندهای دارند. حتّی آن جاهایی که جنگ هم نیست، رادیوها در بعضی مناطق، مردم را بیچاره میکنند. خوشبختانه در ایران، مردم به برکت همین ایمانی که هست و به خاطر هشیاریها و آگاهیهایی که به آنها داده میشود - که امامت جمعه یکی از مصادیق عمدهی آن است - بحمدالله مصونیّت نسبیای دارند.1374/06/20
لینک ثابت
تبلیغات امر مهمّی است و نشان میدهد که دشمن در صدد چیست. یعنی تبلیغاتی که دشمن به وسیلهی رادیوها میکند، اگر چه یک حربه و ابزاری است که او به کار میبرد، امّا برای ما هم از یک جهت بیدار کننده است. ما از تبلیغ او میفهمیم که در صدد چه کاری است. مثل اینکه شما از آتش توپخانهی دشمن میفهمید دشمن در کجا قرار دارد. در جنگ، هر جا آتش بلند شود، شما میفهمید دشمن آن جاست. ما از کار سیاسی و فعالیّت تبلیغی دشمن میفهمیم که او در صدد چیست.1374/06/20
لینک ثابت
دشمنان میخواهند این طور وانمود کنند که ایران آیندهای ندارد... یکی از راه تشکیک در تواناییهای دولتمردان و کسانی که ادارهی امور به دست آنهاست... یعنی کار مسئوولان کشور را زیر سؤال میبرند. در حالی که معلوم شده است مجموعهای که کشور را اداره میکند، کارایی دارد، اعمّ از قوّهی قضایّیه، قوّهی مجریّه و قوهی مقنّنه. روشن است که گذراندن کشور از این گذرگاههای سخت، شوخی نیست. مگر بدون یک مدیریّت درست چنین کارهایی امکان دارد!؟ شما یکی دو روز به خانهی مسکونی خودتان بیاعتنایی کنید، ببینید چه خواهد شد! مگر میشود بدون مدیریّت، یک کشور را از گذرگاههای سخت گذراند!؟
پس اگر ملاحظه شد که کار درست انجام شده است، انسان کشف میکند که تدبیری در کار است؛ فکر و حساب و حکمتی هست و در ادارهی کارها قدرت وجود دارد. اما دشمنان انقلاب در این مسأله تشکیک میکنند. بدیهی است وقتی که عقیدهی سرنشینان یک کشتی این شد که ناخدای کشتی انسان راه بلدی نیست، حال بدی پیدا میکنند. دشمنان میخواهند در مردم ما این حالت را به وجود آورند. این یکی از مهمترین قلمهای تبلیغات دشمن است.1374/06/20
لینک ثابت
[یک] محور... که امروز دشمنان در زمینهی تبلیغات به دنبال آن هستند، تشکیک در اصول مسلّم انقلاب، مثل اصل مسأله دین و دولت است. سالیان متمادی بر اثر برداشتهای غلط، جمعی ترویج کردند، عدّهای معتقد و جمعی قانع شدند که دین از سیاست جداست و این گونه عمل کردند... این مسأله امروز یکی از مصاریع بلند تبلیغات دشمن است.1374/06/20
لینک ثابت
امروز دشمن در درجهی اوّل در صدد پیگیری سه محور است... اوّل اینکه، سعی دشمنان اسلام این است که مردم را نسبت به آیندهی این کشور به تردید بیندازند، و آنها را نسبت به آینده بیاعتماد کنند. دوم اینکه در اصول مسلّم انقلاب تشکیک کنند و شبهه بیندازند. سوم اینکه میان ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، سدّی به وجود آورند... در این سه محور، علمای شیعه و علمای اهل سنّت، ائمّهی جمعهی مراکز شیعه و ائمّهی جمعهی مراکز سنّی، همه موظّفند و کارشان تفاوت نمیکند. همه باید تلاش کنند و در خنثی کردنِ این سه محور تبلیغی دشمن بکوشند خنثی کنند. منتها با دقّت و عالمانه؛ به صورتی که در ذهن مخاطب، سدِّ اشکال شود. مردم را از پنجههای دشمنی که گمان میکند مردم بیپناهند و حملات را متوجّه آنها کرده است، نجات دهند. این کار وظیفهی شماست و وظیفهی علما این است که مردم را نجات دهند. اگر این کار انجام گیرد، انشاءالله دشمن ناکام خواهد شد.1374/06/20
لینک ثابت