newspart/index2
سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا / شکست طرح خاورمیانه جدید / طرح خاورمیانه بزرگ/ خاورمیانه جدید
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا

امروز امریكایی‌ها مشت خودشان را باز كرده‌اند. چند روز پیش مسؤولان امریكایی گفتند ایران سیاستهای امریكا را قبول ندارد و با سیاستهای ما مخالف است؛ بنابراین ما نمی‌توانیم چنین رژیمی را تحمل كنیم! پس معلوم شد مسأله چیست. مسأله این است كه امروز از میان كشوری كه سالهای متمادی سیاستهایش دربست تسلیم سیاستهای امریكا بوده، ملتی سر بلند كرده است كه به همه‌ی خواسته‌های طمع‌ورزانه‌ی امریكا و دیگر متكبران عالم «نه» گفته و با قدرت و شجاعت و ایستادگی و مظلومیت و شعارهای گویای خود، دنیای اسلام را هم به این حقیقت، مؤمن و معتقد كرده است. توقع آنها از ایران اسلامی، تبعیت از سیاستهای امریكا و تسلیم در مقابل خواست متكبران عالم است؛ یعنی یك استبداد بین‌المللی.
در قضیه‌ی فلسطین هم مقصر اصلی برای حل نشدن مسأله‌ی خاورمیانه، امریكایی‌ها هستند؛ كسی مقصر نیست. می‌گویند ایران نمی‌گذارد مسأله‌ی خاورمیانه حل شود! در حقیقت شما نمی‌گذارید حل شود. نادیده گرفتن یك ملت، نتیجه‌اش همین است. شما می‌خواهید ملت فلسطین را با سابقه‌ی چند هزار ساله‌ی تاریخی، از عرصه‌ی معادلات منطقه و معادلات سیاسی حذف كنید؛ مگر ممكن است؟
كسانی‌كه دم از مقابله و معارضه‌ی با استبداد می‌زنند، خودشان مستبدترین مردم دنیا هستند. در قضیه‌ی فلسطین هم مقصر اصلی برای حل نشدن مسأله‌ی خاورمیانه، امریكایی‌ها هستند؛ كسی مقصر نیست. می‌گویند ایران نمی‌گذارد مسأله‌ی خاورمیانه حل شود! در حقیقت شما نمی‌گذارید حل شود. نادیده گرفتن یك ملت، نتیجه‌اش همین است. شما می‌خواهید ملت فلسطین را با سابقه‌ی چند هزار ساله‌ی تاریخی، از عرصه‌ی معادلات منطقه و معادلات سیاسی حذف كنید؛ مگر ممكن است؟ لذا شكست می‌خورید و سرتان به سنگ می‌خورد. شما سگ هاری را كه پنجه به كودك و پیر و زن و مرد و نظامی و غیرنظامیِ فلسطینی می‌زند، دارید حمایت و تقویت می‌كنید؛ معلوم است كه مسأله‌ی خاورمیانه به این ترتیب حل نخواهد شد. ساده‌لوحی است اگر كسی خیال كند می‌شود یك ملت را لگدمال كرد و از آنها توقع داشت كه هیچ حركتی در مقابل این فشار و استبداد و ظلم نشان ندهند؛ مگر می‌شود؟
الان چند سال است كه انتفاضه در فلسطین شروع شده است. نسل جوان و نوجوانی كه انتفاضه را در دست گرفته است، نسلی نیست كه پول و دنیا و مقام بتواند او را منحرف كند. مگر می‌شود این مبارزه را خاموش كرد؟ مگر این‌كه ملت فلسطین را بشناسید و به همان راه‌حلی كه ما برای مسأله‌ی خاورمیانه و مسأله‌ی فلسطین اعلام كرده‌ایم، عمل كنید؛ و آن این است كه همه‌ی فلسطینی‌هایی كه متعلق به این سرزمین‌اند، برای تعیین سرنوشت فلسطین در یك رفراندوم شركت كنند و دولتی براساس این رفراندوم تشكیل شود و این دولت درباره‌ی مهاجران غیرفلسطینی كه به آن‌جا آمده‌اند، تصمیم‌گیری كند.
امروز جامعه‌ی بشری به حدی رسیده است كه معنای استبداد بین‌المللی را می‌فهمد و سنگینیِ این بار سیاه و خسارتبار را بر دوش خود حس می‌كند. ملت بزرگ ایران و بسیاری از ملتهای خاورمیانه و ملتهای مسلمان از این قبیل‌اند. این آزمایش امریكایی، پیشاپیش محكوم به شكست است. می‌خواهند خاورمیانه را یكدست و متعلق به خودشان كنند؛ یعنی در واقع خاورمیانه را به غاصبان فلسطین تقدیم كنند؛ چنین چیزی امكان نخواهد داشت. هرچه بیشتر پیش بروند، بیشتر در باتلاق گرفتار خواهند شد.
امروز انتخابات عراق - كه اینها مزورانه سعی می‌كنند آن را پیروزی خودشان وانمود كنند - در مقابل چشم هوشیاران عالم، مظهر شكست سیاستهای امریكا در منطقه است.
امروز انتخابات عراق - كه اینها مزورانه سعی می‌كنند آن را پیروزی خودشان وانمود كنند - در مقابل چشم هوشیاران عالم، مظهر شكست سیاستهای امریكا در منطقه است. كسانی‌كه در این انتخابات پیروز شدند، از جمله‌ی همان كسانی هستند كه در هر كشوری از كشورهای مسلمان اگر رفراندومی صورت بگیرد، به این‌گونه افراد - یعنی ضدامریكا، طرفدار هویت ملی و طرفدار اسلام - رأی خواهند داد.1383/11/19

لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی