newspart/index2
امنیت ملّی / امنیت کشور
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
امنیت ملّی

امروز قضایای خلیج فارس، دنیا را از خبرهای گوناگون پُر كرده است. در مورد موضع ایران و سخن دل جمهوری اسلامی هم، تعبیرهای مختلفی در این‌جا و آن‌جا گفته می‌شود. هر كس به میل خود، حرفی در دنیا می‌زند و از اوضاع منطقه و وضع ایران در قبال این حوادث، تفسیری ارایه می‌كند. لازم است به اطلاع همه‌ی ملتهای مسلمان منطقه برسانیم كه ما با حضور امریكا در این منطقه، با طمع‌ورزی امریكا - كه در حرفهای اخیرشان، خودش را بیشتر نشان می‌دهد و ما هم از اول این حدس را می‌زدیم - با روحیه‌ی طلبگار و زورگو و وقیح سیاست امریكایی، بشدت مخالفیم. آنها به چه مناسبت می‌گویند كه ما باید امنیت منطقه را تأمین كنیم و امنیت پایدار این منطقه ایجاب می‌كند كه ما در این‌جا باشیم؟! امنیت این منطقه، به شما چه ربطی دارد؟!
امنیت این منطقه، در درجه‌ی اول، متعلق به ملتهای این منطقه است. شما مشتری نفت این ملتها هستید؛ بیرونِ در بایستید و در كار اینها دخالت نكنید؛ بگذارید خودشان امنیت این منطقه را تأمین بكنند. اینها نفت خودشان را صادر خواهند كرد و به هركس كه مصلحت دانستند، خواهند فروخت. آیا این حرف منطقی است كه دولتی فقط به اتكای زورمند بودن و قلدری، از آن طرف دنیا به این‌جا بیاید و بگوید كه چون من مشتری این منطقه هستم، باید امنیت این‌جا را تأمین كنم؛ ولو این تأمین امنیت - به قول او - ضد امنیت و ضد مصالح ملتهای این منطقه باشد! كدام منطق عقلانی بشری، این را قبول می‌كند؟ غیر از شما امریكاییهای زورگو و دیگر قلدرها و زورگوهای عالم، چه كسی چنین حرفی را می‌گوید و پای آن می‌ایستد؟!
می‌گویند چون ما به نفت این منطقه احتیاج داریم، بایستی به این‌جا بیاییم، نیروی نظامی بیاوریم و سیستم دفاعی و امنیتی درست كنیم! اگر شما در این‌جا سیستم دفاعی و امنیتی درست كردید، برخلاف امنیت ملتهای این منطقه خواهد بود. شما می‌خواهید در خانه‌ی دیگران، ولو به قیمت ناراحتی صاحبان خانه، برای خودتان جای پا درست كنید! این، با كدام منطق قابل قبول است؟ آن‌چنان هم قرص و با وقاحت این حرفها را می‌زنند كه انسان از وقاحت آنها حیرت می‌كند!
اگر می‌بینید كه امروز با حمله‌ی عراق به كویت، در این منطقه ناامنی ایجاد شده است، موجب آن خود شما بوده‌اید. شما بودید كه عراق را تجهیز كردید و كاری نمودید كه او در خودش احساس قدرت بكند و به كویت حمله نماید. باز هم شما مایه‌ی ناامنی بودید. شما به خاطر حقد و بغضایی كه با اسلام و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دارید، وارد میدان شدید و تا آن‌جا كه توانستید، پشت عراق را محكم كردید و به او كمك نمودید. اگر پشتیبانی نمی‌كردید و وارد نمی‌شدید، منطقه روی ناامنی را نمی‌دید.
سالهاست كه ما اعلام كرده‌ایم، آماده هستیم با كشورهای منطقه دور هم بنشینیم و به كمك همدیگر خلیج فارس را امن كنیم؛ دست متجاوزان را در این منطقه كوتاه نماییم و نگذاریم كسی به حقوق دیگری تجاوز كند. این، وظیفه‌ی ما ملتهای منطقه است؛ به شما چه؟!
می‌گویند ما باید در این‌جا سیستم امنیتی درست كنیم! خاك بر سر ملتها و دولتهایی كه اجازه بدهند امریكای متجاوز بیاید، طبق منافع خودش نقشه بكشد و در منطقه‌ی خلیج‌فارس، سیستم امنیتی درست كند! مسلمانان نخواهند گذاشت، ملتهای اسلامی اجازه نخواهند داد. هر كس در مقابل تجاوز و طمعكاری و نقشه‌ها و سیاستهای امریكا برای دست‌اندازی به منطقه‌ی خلیج فارس بایستد و مبارزه كند، جهاد فی‌سبیل‌اللَّه كرده، و هر كس در این راه كشته بشود، شهید است.1369/06/21

لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی