news/content
نسخه قابل چاپ
1389/05/21

برگزاری ضیافت انس با قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره)

در نخستین روز از ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، جمع زیادی از قاریان ممتاز قرآن و استادان و حافظان قرآن از سراسر کشور، میهمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بودند.
در این مراسم که چهار ساعت به طول انجامید تعدادی از قاریان به اجرای قرائت قرآن و برنامه جمع خوانی و ابتهال پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در این مراسم در سخنانی حضور در جمع قاریان، حافظان و اساتید قرآن را جلسه ای شیرین و تاثیرگذار خواندند و افزودند، رشد روز افزون علاقه به قرآن در جامعه به ویژه در میان نو جوانان و جوانان، نعمت بزرگی است که شاید هیچ نعمتی معادل آن نباشد.
ایشان با تاکید بر لزوم قدر شناسی این نعمت، آشنایی با مفاهیم قرآن را لازمه استفاده از معارف قرآن دانستند و خاطر نشان کردند: تلاوت وحفظ قرآن، باید مقدمه ای برای فهم معارف قرآن و عمل به آنها باشد.
رهبر انقلاب اسلامی قاریان و حافظان قرآن را به تسلط بر ترجمه قرآن توصیه کردند و افزودند: معارف قرآن در واقع درس های زندگی هستند و تسلط بر ترجمه قرآن، موجب فهم معانی و معارف قرآن می شود.
در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افطار کردند.  

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی