news/content
نسخه قابل چاپ
1372/06/22

دیدار رئیس‌ جمهور بوسنی‌ و هرزگوین‌ و هیأت‌ همراه‌ با رهبر انقلاب

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز آقای‌ علی‌عزت‌بگویچ‌ رئیس‌ جمهور بوسنی‌ و هرزگوین‌ و هیأت‌ همراه‌ وی‌ را پیش‌ از ترک‌ تهران‌ به‌ حضور پذیرفتند. در این‌ دیدار که‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور و دکتر ولایتی‌ وزیر امور خارجه‌ نیز حضور داشتند مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ ابراز مراتب‌ اندوه‌ عمیق‌ ملت‌ ایران‌ از تجاوز وحشیانه‌ صربها علیه‌ مردم‌ مسلمان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ و سلب‌ حق‌ دفاع‌ از مردم‌ مسلمان‌ این‌ کشور در برابر تجاوز صربها شدیدا محکوم‌ کردند .
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از مقاومت‌ و پایمردی‌ جوانان‌ مسلمان‌ و شجاع‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ در مقابل‌ متجاوزین‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نقطه‌ امید در این‌ جنگ‌ نابرابر یاد کردند و فرمودند: باید ترتیبی‌ داده‌ شود که‌ ملت‌ بوسنی‌ بتواند در برهه‌ کنونی‌ با اقتدار و توانائی‌ بیشتری‌ در میدان‌ نبرد از خود دفاع‌ کند تا در سایه‌ آن‌ تأمین‌ منافع‌ بیشتر مسلمانان‌ امکان‌پذیر شود.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ آمادگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را برای‌ عمل‌ به‌ تکلیف‌ خود در زمینه‌ حمایت‌ از مسلمانان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: قدرتهای‌ بزرگ‌ به‌ بهانه‌ جلوگیری‌ از شدت‌ بخشیدن‌ به‌ جنگ‌ امروز تمامی‌ راهها را بر روی‌ مردم‌ مسلمان‌ بوسنی‌ بسته‌اند و حق‌ مسلم‌ یک‌ ملت‌ را در دفاع‌ از خود از او سلب‌ کرده‌اند و بر این‌ اساس‌ دولت‌ و ملت‌ ایران‌ نتوانسته‌ است‌ خواست‌ قلبی‌ خود را در ارائه‌ کمک‌های‌ صادقانه‌ به‌ مردم‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ محقق‌ سازد. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از مسلمانان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ به‌ عنوان‌ ملتی‌ سر بلند و با افتخار در منطقه‌ با لکان‌ یاد کردند و شجاعت‌ و مجاهدت‌ جوانان‌ مسلمان‌ بوسنی‌ را در مقابل‌ مهاجمان‌ مورد تمجید قرار دادند.
در این‌ دیدار آقای‌ عزت‌بگویچ‌ رئیس‌ جمهور بوسنی‌ و هرزگوین‌ گزارشی‌ را از نتایج‌ مذاکرات‌ خود در تهران‌ ارائه‌ کرد و افزود: به‌ رغم‌ تحمیل‌ تحریم‌ تسلیحاتی‌ سازمان‌ ملل‌ و کشورهای‌ غربی‌ علیه‌ بوسنی‌ و هرز گوین‌، نیروهای‌ با ایمان‌، مبارز و شجاع‌ ما به‌ کمک‌ خداوند، سرسختانه‌ و تا پای‌ جان‌ در برابر متجاوزین‌ ایستادگی‌ می‌کنند.
وی‌ در پایان‌ این‌ دیدار مراتب‌ تقدیر و تشکر عمیق‌ دولت‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ و مردم‌ مسلمان‌ این‌ کشور را از حمایت‌های‌ معنوی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ استحضار حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رساند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی