news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوتعکس پوستریعکس پوستری
نسخه قابل چاپ
1378/11/26

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با ایشان، از انتخابات به عنوان مظهر توانایی و اقتدار ملی و احقاق حق مردم یاد کردند و حضور گسترده و یکپارچه مردم در پای صندوقهای رأی را نشانه استحکام و پایداری نظام اسلامی دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را هم "حق" و هم "تکلیف" مردم دانستند و فرمودند: کشور متعلق به مردم است، بنا بر این مردم حق دارند که سرنوشت کشور را به دست خودشان رقم بزنند و با انتخاب صحیح و آزادانه، مجریان و قانونگذاران را به ترتیبی که در قانون معین شده است، انتخاب کنند و از آنجا که سرنوشت نظام و کشور به احقاق این حق، بستگی دارد، مردم در استفاده از این حق، دارای تکلیف هستند و همه واجدین شرایط باید در انتخابات شرکت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت و نقش تعیین‌کننده تک تک آراء مردم تأکید کردند و فرمودند: هر کس به نظام جمهوری اسلامی و سربلندی آن علاقه‌مند است، در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد و من پیش‌بینی می‌کنم که این ملت بزرگ، آگاه و هوشمند، با شور و علاقه هر چه بیشتر در انتخابات حضور خواهد یافت و طرفداری خود را از اسلام و نظام اسلامی نشان خواهد داد.

مقام معظم رهبری ضرورت برگزاری دور از تشنج انتخابات را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: انتخابات باید به دور از تشنج، درگیری برگزاری شود. نامزدهای نمایندگی مجلس دارای آراء، عقاید و سلایق مختلفی هستند و به خواست خدا مردم با شناسایی و تدبر و در فضایی آرام به نامزد مورد علاقه خود رأی خواهند داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری بیست و یک دوره انتخابات در بیست و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را در دنیا بی‌سابقه خواند و فرمودند: دیگران که از دمکراسی دم می‌زنند، اگر حضور و دخالت مردم در امور و شرکت آنان در انتخابات، نشاندهنده وجود دمکراسی است، در کجای دنیا می‌توان چنین مشارکت و حضوری را سراغ گرفت که امروز در ایرانِ اسلامی شاهد آن هستیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حاکم کردن فضای، خشونت و تشنج سیاسی در جامعه را بر خلاف مصلحت انتخابات و کشور دانستند و افزودند: تشنج سیاسی در آستانه انتخابات ممکن است تردید و بیزاری عده‌ای از آحاد جامعه را برای شرکت در انتخابات در پی داشته باشد و متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضی از اظهارات و نوشته‌ها با این هدف انجام می‌شود.

مقام معظم رهبری از تلاش دشمن برای ترویج تعابیر چپ و راست و ایجاد جناح‌بندیهای کاذب و ساختگی در داخل جامعه سخن گفتند و فرمودند: ملت ایران، ملتی مسلمان، مؤمن و یکپارچه است و این دیوارکشیها، هیچ ارتباطی با متن جامعه ندارد. آحاد مردم دست در دست هم این انقلاب را به پیروزی رساندند و هشت سال جنگ تحمیل شده بر کشور، با همبستگی و یکپارچگی همین مردم دفع شد، بنا بر این مردم به راه خود ادامه خواهند داد و نشان داده‌اند که به این حرفها اعتنایی ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت هوشیاری مردم بویژه جوانان در آستانه برگزاری انتخابات تأکید کردند و اظهار داشتند: جوانان باید با تدبیر و چشم باز و رعایت معیارها در مسیر برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه حرکت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت وجود آرامش در فضای سیاسی کشور فرمودند: من به کسانی که فضای جامعه و کشور را با تشنج سیاسی و پر کردن از شایعات و موهومات خراب می‌کنند نصیحت می‌کنم که از جان مردم دست بردارند و آنان را برای تصمیم‌گیری، آزاد بگذارند. قانون پشتوانه انتخابات است و نتیجه آن را همه قبول دارند.

مقام معظم رهبری با بیان اهمیت و ضرورت ایستادگی مجلس شورای اسلامی در برابر زورگوییها، زیاده‌خواهیها و مرعوب کردنهای قدرتمندان جهانی افزودند: عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریبکاری نباید بر نماینده مجلس شورای اسلامی اثر بگذارد و نماینده خوب کسی است که به خدای متعال متکی و متوکل باشد و مرعوب هیچکس و هیچ قدرتی نشود، زیرا مرعوب شدن کسی که در مسند یک مسؤولیت در مجلس و دولت نشسته است می‌تواند، از دست رفتن بسیاری از امکانات این ملت را به دنبال داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت گزینش افراد امین و متدین در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کردند و فرمودند: اگر بخواهیم نماینده‌ای مرعوب، مفتون و دچار طمع نشود باید به سراغ افراد امین و متدین برویم. آنها کسانی هستند که راه حل صحیح، مستقل و برخاسته از شرایط خاص این ملت و کشور و نیز راه حل مبتنی برخواست اسلام را دنبال خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از روشهای غربی بویژه در تبلیغات را به ضرر ملتها دانستند و تصریح کردند که هدف از چنین تبلیغاتی پر کردن چشم مردم است و این تبلیغات هیچ ارزشی ندارد.

مقام معظم رهبری بر اهمیت تحقیق و مطالعه در انتخات افراد شایسته برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تأکید کردند و افزودند: انتخابات آتی آزمایش بزرگی برای ملت و دولت ایران است و بدون تردید ملت بیدار و هشیار ما یکبار دیگر آمریکا، مستکبران و مراکز صهیونیستی را در هر جای جهان که هستند ناکام خواهد کرد.

مقام معظم رهبری به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی درباره انتخابات مجلس ششم اشاره کردند و فرمودند: یکی از مقامات آمریکا گفته است که "ما مسأله رد صلاحیت شدگان را تعقیب می‌کنیم"، مسؤولین کشور باید چشمشان باز باشد که دشمنِ قطعی مصالح ملت ایران با چه هدفی از رد صلاحیت برخی افراد ابراز نگرانی کرده است و آیا این مسأله نشان‌دهنده آن نیست که آنچه به عنوان رد صلاحیت در مراکز قانونی انجام می‌گیرد درست با منافع قدرتمندان و سلطه‌گران اصطکاک دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان در تبیین مظاهر حج ابراهیمی فرمودند: حج مظهر ارتباط با خدا، آشنا شدن انسان مسلمان با آیات الهی و نزدیک شدن هر چه بیشتر او به خداست و با حج تفرقه‌های ناشی از اوهام، تعصبات و دسیسه‌های دشمن برطرف شده و گامی به سوی تشکیل امت واحده اسلامی برداشته می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از برائت به عنوان یکی از مظاهر حج ابراهیمی یاد کردند و فرمودند: حج مظهر معنویت، وحدت و برائت از دشمنان خدا، مشرکین و ایادی شرک و کفر است و با تحقق این اهداف، حج فایده خود را خواهد بخشید.

مقام معظم رهبری ضمن تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن، انگیزه حضور شاداب توده‌ها در عرصه‌های مختلف را، عامل معنویت ذکر کردند و فرمودند: مراکز تبلیغی دشمن با تمام توان می‌کوشند مردم را با گذشته پرافتخار خود، انقلاب خویش و امام عزیزشان بیگانه کنند، اما در همین حال مردم ایران در اقصی نقاط کشور با تکیه بر عامل معنوی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند و نشان می‌دهند که عامل معنویت در ایران اسلامی زنده و تعیین‌کننده است. بنا بر این ملت ایران، ملتی مؤمن، زنده و همراه با اسلام و امام است و هیچ قدرتی نیز تا کنون نتوانسته است دلهای مردم را از یاد و محبت امام خالی کند.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سال امام تأکید کرد: تلاش شده است تا بیش از سالهای گذشته، حج امسال صبغه نام و یاد امام داشته باشد. وی گفت: سعی و تلاش مسؤولان و دست‌اندرکاران حج این است که این فریضه در شأن نظام مقدس اسلامی، با عزت، اقتدار و شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی