news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتخاطراتخاطرات
نسخه قابل چاپ
1377/11/13

دیدار جمعی از جوانان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز میزبان جمعی از جوانان هنرمند، ورزشکار، دانشجو، طلبه و دانش‌آموز بودند و در نشستی سرشار از مهربانی و صفا و صمیمیت به درد دلها، دغدغه‌های فکری و سؤالات آنان پاسخ گفتند.

در این دیدار که در دومین روز از دهه مبارک فجر روز "انقلاب اسلامی؛ جوانان، خودباوری، امید و سازندگی" صورت گرفت، جوانانی که میهمان رهبر انقلاب بودند، سؤالات گوناگونی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، تاریخی، هنری، فرهنگی و ورزشی با ایشان در میان گذاشتند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز "صبور و ساده و صمیمی "پاسخهای لازم را بیان کردند.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول کشید، جوان دانشجویی از رهبر معظم انقلاب در مورد نوجویی و نوآوری نسل جوان و برخی موانع موجود سؤال کرد، دختر نوجوانی از ایشان پرسید براستی چرا در بهمن 57 در کشور انقلاب شد، هنرمندی نظر رهبر فرزانه انقلاب را در مورد وضع هنر در کشور و قابلیتهای موسیقی جویا شد، جوان ورزشکاری از ایشان پرسید: احساس شما هنگامی که تیم ملی فوتبال اولین گل را وارد دروازه آمریکا کرد چه بود؟ دانشجویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امام شما را به عنوان نماینده خود برای پاسخگویی به جوانان تعیین کرده بود، آیا شما نماینده‌ای برای پاسخگویی به سؤالات جوانان معرفی میکنید ؟ دختر نوجوانی از ایشان سؤال کرد آیا باید از جوانان، انتظارات اوائل انقلاب را داشت ؟ جوانی آثار منفی برخوردهای جناحی بر روحیه و احساس جوانان را مطرح کرد و جوان دیگری از رهبر خویش درخواست کرد برای او و برای نسل جوان از امام و ویژگیهایش سخن بگوید. و جوانان دیگر نیز هر یک به طرح سؤالات مورد نظر خود پرداختند.

و در پایان این دیدار لبریز از طراوت و صمیمیت، جوانان دانشجو، طلبه، دانش‌آموز، هنرمند ، ورزشکار و دیگر میهمانان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه کردند.

مشروح دیدار جمعی از جوانان هنرمند، ورزشکار، دانشجو، طلبه و دانش‌آموز با مقام معظم رهبری از فردا شب از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی