news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1377/09/02

دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان با رهبر انقلاب

به مناسبت میلاد مبارک ابا عبدالله الحسین (ع) اسوه استقامت و پایمردی در مبارزه با ظلم و استکبار و همزمان با روز پاسدار و هفته بسیج، صبح امروز هزاران تن از برادران و خواهران پاسدار و بسیجی در حسینیه امام خمینی (رض) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز دیدار کنندگان توأم بود، مقام معظم رهبری طی سخنانی ولادت با سعادت حسین بن علی (ع) و نیز روز پاسدار و هفته بسیج را به ملت ایران تبریک گفتند و برخی از خصوصیات و ابعاد برجسته شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین را تعیین کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اخلاص در عمل، اعتماد به خدا و موقع‌شناسی به عنوان سه خصیصه بارز امام حسین (ع) نام بردند و فرمودند: برخوردار بودن از الگو و نمونه‌های بزرگ انسانی برای ملتها مسأله بسیار مهمی است و ملت ایران به برکت اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) الگوهای بزرگ و درخشانی را در پیش چشم خویش دارد که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از جمله بزرگترین الگوهای ملت مسلمان ما محسوب میشود و اخلاص به مفهوم دخالت ندادن منافع شخصی و گروهی در حرکت به سوی آرمانهای اصیل، اعتماد به خدا و حتمی دانستن تحقق هدف و نیز موقع‌شناسی را باید سه ویژگی برجسته در میان انبوه صفات و خصوصیات بارز آن حضرت دانست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر وجود این سه خصیصه در شخصیت امام خمینی (رض) فرمودند: در حالی که تمامی عوامل در دنیای استکبار و مادیت برای محو کردن و به فراموشی سپردن امام خمینی (رض) تلاش میکردند، خداوند متعال، او را به مقامی رفیع رساند و یاد و نام او را بزرگ و جاودان کرد و این همه به خاطر آن بود که امام برای خود چیزی را نمیخواست، به خدا اعتماد داشت و با موقع‌شناسی خود انقلاب عظیم اسلامی را پیریزی کرد.

مقام معظم رهبری با اشاره به سردرگم بودن قدرتهای استکباری برای مواجهه با انقلاب اسلامی فرمودند: من ادعا میکنم و میتوانم ثابت کنم که دشمنان ملت ایران هنوز هم در برابر انقلاب اسلامی گیج و مبهوت هستند و نمیتوانند این انقلاب اسلامی را بدرستی درک کنند و هر انسان خردمندی با تأمل در تدابیر، اظهارات و اقدامات دشمنان انقلاب میتواند به روشنی دریابد که آنها هنوز از گیجی و سردرگمی در برابر انقلاب اسلامی، خارج نشده‌اند و تصور میکنند که با دو کلمه حرف، یک اشاره و یا یک لبخند، همه قضایا تمام شده‌است و ساده‌لوح‌تر از آنها نیز کسانی هستند که حرفهای این کوته‌نظران را در اینجا تکرار میکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ریشه‌دار بودن انقلاب اسلامی در دل ملتها، در متن تاریخ و در سطح جهان امروز تأکید کردند و فرمودند: پس از گذشت بیست سال از عمر انقلاب، کانون اسلام در ایران در کمال فعالیت است و همچنان در خبرها میخوانیم که انسانها در دنیای مادیگری غرب و دنیای مسیحیت به اسلام گرایش پیدا میکنند؛ و اسلام از این کانون در حال جذب روزافزون آنان است.

فرمانده کل قوا، سپاه پاسداران را یکی از بهترین و برجسته‌ترین مجموعه‌های با اخلاص و مؤمن توصیف کردند و فرمودند: مخالفین امروز سپاه همان کسانی هستند که از آغاز انقلاب با استقلال کشور و خارج شدن ایران از سیطره استکبار و رفتن به سمت اسلام مخالفت میکردند. آنها همان کسانی هستند که با عفت زنان و مردان و سلامت اخلاقی جوانان مخالف بودند و همواره دل در هوای فساد فرهنگهای بیگانه داشته‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مترادف خواندن بسیج با سازمانهای نظامی را نادرست دانستند و در تبیین مفهوم بسیج فرمودند: بسیج یک نیروی کارامد برای همه میدانهاست و همچنان که در میدان جنگ کارامدی خود را ثابت کرد، بسیج قادر است کارامدی خود را در میدانهای دیگری ثابت کند. بسیجی، همان جوان دلباخته و عاشقی است که در دانشگاه، آزمایشگاه علمی و در میدان تحلیل سیاسی نیز کارایی خود را نشان داده است، بنا بر این بسیج مردمی، نیروی عظیمی است که منطقه جغرافیایی ندارد و متعلق به همه اقشار جامعه است.

مقام معظم رهبری از پول، قدرت نظامی و تبلیغات به عنوان ابزارهای استکبار برای پیش بردن اهداف خود در هر نقطه‌ای از جهان یاد کردند و فرمودند: استکبار با عامل مالی یعنی پرداخت رشوه، عناصر ضعیف و پول پرست را برده و اسیر خود میکند و در بسیاری از کشورهای دنیا از این راه به ملتها صدمه زده است. عامل نظامی ابزار استکبار برای تهدید و ترساندن ملتهاست و عامل تبلیغات نیز ابزار دیگری است که استکبار سعی میکند با آن دلها را بفریبد، حقایق را قلب کند و کانونهای حقیقی صدق و صفا را در کشورها زیر سؤال ببرد اما این سه عامل نتوانسته است برای مقابله با ملت ایران و انقلاب اسلامی مؤثر واقع شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایمان روشن و همراه با بصیرت را راه مقابله با حربه‌های دشمن دانستند و فرمودند: ملت ایران به برکت اسلام توانسته است یک طلسم غیر قابل شکست، یعنی طلسم سلطه آمریکا را بشکند و دست دشمن را کوتاه کند. در این کشور ملت، بسیج و نیروهای مؤمن، دولت و مسئولین همه ایستاده‌اند و مگر کسی جرأت میکند که بر خلاف نظر این مردم حرکتی انجام دهد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان بزرگنمایی مشکلات کنونی اقتصادی را متأثر از تبلیغات دشمن دانستند و فرمودند: ملت بیدار و استوار ایران در برابر مشکلات اقتصادی و کم‌شدن درآمد نفت، زانوی غم بغل نخواهد گرفت و با همت و اراده خویش و حفظ و اتحاد و همدلی و نیز با اعتماد به مسئولین کشور، مشکلات اقتصادی خود را حل خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکل ایران اسلامی را برای استکبار و آمریکا غیر قابل حل خواندند و در پایان سخنانشان فرمودند: استقلال این کشور و راه سعادت ملت ایران در تمسک و عمل به اسلام، وحدت کلمه و شناختن استکبار و در رأس آن آمریکاست و این ملت راه سعادت را خواهد رفت، بنا بر این نیروهای مؤمن و با اخلاص بسیجی وظیفه دارند با آنچه که نیاز این زمان است آشنا شوند و در مسایل فکری، فرهنگی، علمی و هنری پیشرو باشند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران و سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر یک در سخنان کوتاهی میلاد مبارک اباعبدالله الحسین (ع) را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفتند و بر عهد و پیمان سپاهیان پاسدار و نیروی مقاومت بسیج با فرمانده کل قوا تأکید کردند.

همچنین مادر سرداران شهید زین‌الدین به نمایندگی از سوی خانواده‌های معظم سرداران شهید سپاه پاسداران بر تعهد آنان در پاسداری از ارزشهای اسلامی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان میراث گرانبهای شهیدان تأکید کردند.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی