news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/07/25

دیدار رئیس‌جمهوری سنگال با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با عبدالله واد -رئیس‌جمهور سنگال- همبستگی کشورهای اسلامی را از جمله اهداف و تلاش‌های ایران در عرصه‌ی بین‌المللی برشمردند و با ابراز رضایت از گسترش روابط تجاری، صنعتی و اقتصادی دو کشور خاطرنشان کردند: ایران آمادگی دارد تجارب و دستاوردهای خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ریاست کشور سنگال بر سازمان کنفرانس اسلامی افزودند: هدف از تشکیل این سازمان پیگیری مسأله‌ی فلسطین است. لذا سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت مهم و ظرفیت زیادی را برای ایفای نقش در موضوع فلسطین دارد و امروز واقعاً فلسطین مظلوم و تنها نیازمند حرکتی محکم، درست و حساب‌شده در دنیای اسلام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پشتیبانی قدرت‌های استکباری و برخی دولت‌های کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: خواست ملت‌های مسلمان، کمک به فلسطین است و جا دارد سازمان کنفرانس اسلامی با حمایت از مظلومان فلسطینی، در دل مردم فلسطین امید ایجاد کند.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد حضور داشت، عبدالله واد -رئیس‌جمهور سنگال- با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاری‌های بین دو کشور را عالی برشمرد و گفت: ایران دارای جایگاه مهم در دنیای اسلام است و قطعاً تجربیات آن در سازمان کنفرانس اسلامی و برای جهان اسلام، ارزشمند و مفید خواهد بود. رئیس‌جمهور سنگال و رئیس سازمان کنفرانس اسلامی از برگزاری با شکوه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی