news/content
نسخه قابل چاپ
1376/07/24

دیدار جمعی از خانواده‌‌های شهدای کرج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه دیدار خود از شهرستان کرج امروز طی سخنانی که در جمع خانواده‌های معظم شهیدان و مفقودان و نیز جانبازان و آزادگان ایراد کردند، رشد و بالندگی انقلاب و مقاومت هشت‌ساله ملت ایران در ناکام گذاشتن دشمن متجاوز را مرهون صبر و بردباری و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانستند و آن را نکته استثنایی و مختص انقلاب اسلامی برشمردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از خانواده‌های شهدا و مفقودان، جانبازان و آزادگان به عظمت و بزرگی یاد کردند و فرمودند: کسانی که در انقلاب کبیر اسلامی ایثار و فداکاریهای بزرگ به خرج داده‌اند، با صبر و استقامت خود به پایه‌های اصلی انقلاب چنان قدرتی از رشد و بالندگی بخشیدند که تا مدتهای مدید هیچگونه معارضه و ضدیتی در آن کارگر نخواهد افتاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روحیه خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در تاریخ اسلام بی‌نظیر توصیف کردند و فرمودند: دشمن اصلی ما در جنگ تحمیلی تنها عراق نبود، بلکه همه کفر و استکبار برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در جبهه عراق با یکدیگر همسنگر شدند اما انقلاب اسلامی توانست در برابر ضربات پیاپی و تمامی نیروها و تجهیزات دشمنان همپیمان اسلام بایستد و با گذشت هشت سال از دفاع مقدس، دشمن را با تحمل خسارتهای غیر قابل استحصاء و بدون تصرف حتی یک وجب از خاک ایران عزیز ناکام گذاشت، و این همه به برکت روحیه و معنویت خانواده‌های شهدا که ذخیره‌ای تمام نشدنی در دستگاه دفاعی کشور محسوب می‌شود، به دست آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات خصمانه دشمنان را نشانه قوت روزافزون نظام مقدس اسلامی دانستند و فرمودند: استمرار دشمنی با انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این نظام مقدس، روز به روز جوانتر و قوی‌تر می‌شود، پیشتر می‌رود و سنگرهای بیشتری را تسخیر می‌کند. بنا بر این ملت بزرگ و مقتدر ایران باید به خدا تکیه کند و از دشمن و اقدامات او نترسد.

مقام معظم رهبری تأمین سعادت بشر به مفهوم دنیای آباد و آخرت درخشان انسان را هدف اصلی اسلام دانستند و فرمودند: به برکت مجاهدتهای انجام شده، بنایی به وجود آمده است که به فضل پروردگار بایستی در آن، عشق به اهل بیت، عواطف پاک و شیرین، اخلاق انسانی و محبت و برادری موج بزند و کشوری ساخته شود که در آن، دنیای مردم آباد، اخلاق مردم خوب و روابط مردم برادرانه باشد و تلخی و نابسامانی در آن راه نیابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را دارای بیشترین افتخار در ایران اسلامی برشمردند و با تجلیل از فداکاری و ایثارگری همسران شهدا و جانبازان فرمودند: ایثارگران در ایران اسلامی، نه طلبکارانه، بلکه خالصانه و خاضعانه برخورد کنند ، اما از سوی دیگر مسئولین و همه ملت باید در برابر آنان احساس بدهکاری کنند. من به عنوان یک مسئول خود را مرهون خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌دانم و با تمام وجود در برابر عظمت آنها احساس کوچکی می‌کنم و این احساسی صادق است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه عموم مردم و مسئولین را به ضرورت تکریم و تعظیم نسبت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهیدان جلب کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: جوامع بسیاری در دنیا براثر دفاع مقدس ملت ایران به اسلام و مذهب تشیع توجه پیدا کردند و ایران اسلامی در سایه آن عزت و عظمت پیدا کرد، بنا بر این افتخار این دستاورد بزرگ بیش از همه متعلق به شهدا و خانواده‌های آنان، جانبازان، و ایثارگران است و بر همین اساس، ملت ایران باید خود را در مقابل آنان موظف به احترام و تکریم بدانند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری پدر شهید فهمیده و مادر شهید پناهی در سخنان کوتاهی مقدم معظم‌له را به شهرستان کرج گرامی داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی